۱۳۹۳ آبان ۲۰, سه‌شنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اعتراض به انتقال خویش به سلول انفرادی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  زندانی سیاسی محکوم به اعدام ارژنگ داودی در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی بند ۵ زندان گوهردشت کرج دست به اعتصاب غذا زده است.
زندانی سیاسی محکوم به اعدام ارژنگ داودی از روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه که به سلول انفرادی بند ۵ زندان گوهردشت کرج منتقل شده  در اعتراض به انتقال غیر قانونی و غیر انسانی خویش به سلولهای انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است .زندانیان سیاسی ارژنگ داودی و افشین بایمانی با برخوردهای وحشیانه زندانبانان ولی فقیه در سلولهای انفرادی مواجه شدند که این دو زندانی سیاسی در اعتراض به این اعمال وحشیانه و غیر انسانی زندانبانان  شعارمرگ بر اصل ولایت فقیه ، مرگ بر خامنه ای سر دادند که سایر زندانیان در این بند نیز به همراهی با آنها برخاستند. زندانبانان  با شنیدن شعارها وحشت زده و هراسان سعی در آرام کردن زندانیان بخصوص این دو زندانی سیاسی نمودند.  
این در حالیست که زندانی سیاسی ارژنگ داودی از ناراحتیها و بیماریهای مختلف  بدلیل نگهداری طولانی مدت در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفتن بازجویان وزارت اطلاعات در زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه رنج می برد.
از طرفی دیگر رژیم ولی فقیه وادار به عقب نشینی شد و زندانی سیاسی افشین بایمانی که به رفتارهای غیر انسانی زندانبانان ولی فقیه علیه یک زندانی که بشدت مجروح و در حال خونریزی شدید بود اعتراض و بدستور محمد مردانی رییس زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شده بود به بند ۴ سالن ۱۲ محل نگهداری زندانیان سیاسی بازگردانده شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی و وادار کردن وی   به اعتصاب غذا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  است .

 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ آبان۱۳۹۳ برابر با۱۱  نوامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است.

هیچ نظری موجود نیست: