۱۳۹۳ آذر ۴, سه‌شنبه

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در اعتراض به دستگیری غیر قانونی وی در جزیره ابوموسی


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی سابق مصطفی ره پیش روزیکشنبه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت گردید. او در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و رفتارهای غیر انسانی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
روز یکشنبه ۲ آذرماه نیروهای اطلاعات سپاه به محل مسکونی زندانی سیاسی سابق مصطفی ره پیش مراجعه نمودند و به خانواده وی گفتند که او برای پاره ای از توضیحات باید به اطلاعات سپاه پاسداران در جزیره ابوموسی مراجعه نماید. زندانی سیاسی سابق همراه با پدرش به اطلاعات سپاه پاسداران که امور این جزیره بطور مطلق در اختیار آنها است مراجعه می کنند حوالی ساعت ۱۲:۰۰ زندانی سیاسی سابق توسط آنها بازداشت و روانه زندان این جزیره می گردد.
زندانی سیاسی مصطفی ره پیش در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و رفتارهای غیر انسانی دست به اعتصاب غذای خشک می زند که وارد سومین روز اعتصاب غذای خشک  خود شده است .در اثر اعتصاب غذای خشک وضعیت جسمی این زندانی سیاسی در شرایط حاد می باشد.
فردی  که این زندانی سیاسی را احضار و مورد بازجویی قرار داده است و دستور بازداشت او را صادر نموده است  سرهنگ پاسدار عمویی می باشد. همچنین پاسداری به نام  مالک رهبری که از شکنجه گران اطلاعات سپاه می باشد این زندانی سیاسی را مورد اذیت و آزار قرار می دهد.
اطلاعات سپاه با اتهاماتی مانند توهین به نظام و مقامات بالای سپاه پاسداران قصد پرونده سازی جدید ومحکومیت وی را  دارد.
زندانی سیاسی مصطفی ره پیش متولد ۱۳۶۱ می باشد.او اخیرا ازدواج نموده  و همسر وی باردار است. پیش از این زندانی سیاسی مصطفی ره پیش در سال ۱۳۸۳ با یورش نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به مدت ۱ سال در زندان اطلاعات سپاه   جزیره ابوموسی زندانی بود . این زندانی سیاسی در یک دادگاه فرمایشی با پرونده سازی واهی و دروغین توسط سپاه پاسداران به ۱۲ سال زندان محکوم گردید. وی پس از طی ۷ سال زندان  آزاد شد
.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ، بازداشت و پرونده سازی علیه این زندانی سیاسی را محکوم می کند و نسبت به خطری که جان این زندانی سیاسی در اعتصاب غذای خشک را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشر یت در ایران است.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ آذر۱۳۹۳ برابر با۲۶ نوامبر۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: