۱۳۹۳ مرداد ۱۸, شنبه

اعدام جنایتکارانه ۵ زندانی از جمله یک مادر و فرزند در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز در یک اعدام جمعی در زندان مرکزی زاهدان ۵ زندانی از جمله یک مادر همراه با فرزندش که هنگام دستگیری ۱۷ ساله بود اعدام شدند .
روز شنبه ۱۸ مرداد ماه در یک اعدام جمعی و قرون وسطایی در زندان مرکزی زاهدان ۵ زندانی به دار آویخته شدند یک مادر و فرزندش که هنگام دستگیری ۱۷ سال سن داشت و در بند ۱ معروف به جوانان زندانی بود در میان اعد ام شدگان هستند. سنین اعدام شدگان بین ۱۷ الی ۳۵ سال است . اسامی تعدادی از اعدام شدگان امروز به قرار زیر می باشد :
۱ـ عثمان دَه  مَرده ‌که هنگام دستگیری ۱۷ ساله بود و بیش از ۲ سال در بند ۱ معروف به بند جوانان زندانی بوده است  . او همراه با مادرش دستگیر شده بود . مادر وی در بند زنان زندان مرکزی زاهدان زندانی بود و صبح امروز با قساوتی هر چه تمام تر هر دو را در کنار هم به دار آویختند .
۲ـ رسولبخش دلشادی ۲۸ ساله نزدیک به ۳ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۳ـ علی  بشام نارویی ۳۲ ساله  نزدیک به ۴ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۴ـ کامران بامری  ۳۵ ساله  بیش از ۲ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
تمامی زندانیان فوق به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شدند .
روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه ۶ زندانی را از بندهای ۱ و ۷ به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند که ۵ نفر از آنها اعدام شدند و یک نفر در حالی که طناب دار بر گردن وی بود در آخرین لحظات از اعدام وی خوداری کردند.نام این زندانی حسین میشکار می باشد که در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی است.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام جنایتکارانه و قرون وسطایی امروز را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام های روزانه در ایران   خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی، آخوند حسن روحانی و آخوند محمود علوی  وسایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ مرداد ۹۳ برابر با ۹ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: