۱۳۹۳ مرداد ۱۹, یکشنبه

تبعید یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ به زندان زابل


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی به زندان مرکزی زابل تبعید گردید.
روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب(ناصر) ریگی تحت عنوان اینکه اخبار نقض حقوق بشر را  به بیرون از زندان منتقل می کند از زندان مرکزی زاهدان به زندان زابل تبعید گردید.هدف از تبعید این زندانی سیاسی تحت فشار قرار دادن وی و خانواده اش می باشد .این در حالی است که این زندانی سیاسی علیرغم اینکه چند سال در زندان است هنوز در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

دستور انتقال این زندانی سیاسی هموطن بلوچ توسط بازجویان وزارت اطلاعات زاهدان صادر شده است و توسط غلامی نماینده وزارت اطلاعات و رئیس اطلاعات زندان زاهدان که در شکنجه و اذیت و آزار زندانیان سیاسی بخصوص هموطنان بلوچ نقش موثری دارد صورت گرفت. این جنایتکار علیه بشریت از اعمالی مانند  انتقال زندانیان سیاسی به بند قرنطینه ، شکنجه های جسمی و روحی آنها و فشارهای مختلف علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ بطور مستمر ادامه می دهد . این جنایتکار علیه بشریت از درمان زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ ممانعت می کند و به آنها می گوید باید خدا را شکر کنید که تا به حال شما را زنده نگه داشته ایم.
فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان بطور مستمر و لاینقطع ادامه دارد و بازجویان وزارت اطلاعت هیچ حقی برای زندانیان سیاسی بلوچ قائل نیستند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانی سیاسی هموطن بلوچ به زندان زابل به منظور تحت فشار قرار دادن وی و خانواده اش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۹ مرداد ۹۳ برابر با ۱۰ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: