۱۳۹۳ مرداد ۲۷, دوشنبه

به دار آویختن ۱۲ زندانی و به رگبار گلوله بستن زندانیان معترض بی دفاع


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » در پی انتقال ۱۲ زندانی به سلولهای انفرادی به منظور اجرای احکام ضدبشری اعدام  ،زندانیان واحد ۲ زندان قزل حصار کرج دست به اعترضات گسترده زدند که با گلوله پاسخ داده شد.
روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه زندانبانان ولی فقیه با فریب ۱۲ زندانی را از سالنهای ۱،۲،۳و۴  واحد ۲ زندان قزل حصار کرج خارج و  به سلولهای انفرادی جهت اجرای احکام ضدبشری اعدام منتقل می کنند. زندانیان سالنهای  مختلف واحد ۲ به محض اطلاع از اینکه همبندیانشان جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده اند دست به اعتراضات گسترده می زنند.اعتراضات گستره حوالی ساعت ۰۹:۳۰  ابتدا از سالن ۳ شروع می شود و به سالنهای ۴و ۲   و سایر سالنها سرایت می کند. زندانیان سالن ۳ ، سالن و هواخوری را به کنترل خود در می آورند به گونه ایکه پاسداربندها از سالنهای مختلف واحد۲  فرار می کنند.
در مدت کوتاهی نیروهای گارد زندان و پاسداربندها بر بالای پشت بام  هر سالن موضع می گیرند و شروع به پرتاب گاز اشک آور  به درون سالن ۳ و هواخوری آن می کنند .زندانیان بی دفاع برای مقابله با گاز اشک آور اقدام به سوزاندن کاغذ و سایر وسایل می کنند.نیروهای اطلاعات زندان  و گارد ویژه،  زندانیان بی دفاع سالن ۳ را به رگبار گلوله می بندند و حداقل ۶ زندانی مورد اصابت گلوله زندانبانان ولی فقیه قرار می گیرند. درگیری گسترده تمامی سالنها را در بر می گیرد و عملا واحد ۲ زندان قزل حصار که اکثر زندانیان آن زیر حکم اعدام  و یا در انتظار گرفتن حکم اعدام هستند به کنترل زندانیان در می آید .
زندانیان واحد ۲ خواستار متوقف کردن حکم اعدام همبندیانشان و باز گرداندن آنها به سالنهای خود در واحد ۲ بودند. درگیریهای گسترده و خونین تا ساعت ۱۶:۳۰ ادامه می یابد
با ادامه یافتن درگیریها و خارج شدن کنترل واحد ۲ زندان قزل حصار از دست زندانبان ولی فقیه ، نیروهای گارد ویژه از زندانهای گوهردشت کرج، زندان مرکزی کرج، کچویی و از تهران عازم زندان قزل حصار کرج می شوند و  زندان را کاملا به محاصره خود در می آورند و انبوهی از آنها بر  بام سالنهای مختلف واحد ۲ زندان قزل حصار کرج مستقر می شوند . صدای شلیک  گلوله لحظه ای قطع نمی شد و هر زندانی که حرکت می کرد به او شلیک می کردند. شدت درگیریها در سالنهای ۳ و ۴  بسیار شدید بود.
از طرفی دیگر رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای از ۱۴ زندانی که به سلولهای انفرادی منتقل کرده بود ۱۲ نفر از آنها را  به دار آویخت.
 اسامی تعدادی از اعدام شدگان روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه زندان  قزل حصار کرج  به قرار زیر می باشد:
۱ـ علی مردان گراوند۳۰ ساله بیش از ۲ سال در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصارکرج زندانی بود
۲ـ تورج گراوند ۲۵ ساله که در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۳ ـ رضا عامری مقدم ۵۰ ساله از سالن۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۴ـ حسین صادقی ۳۰ ساله که در سالن ۲ واحد۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۵ ـ حامد ربیعی ۲۵ ساله که در سالن۱ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود. پیش از این پدر و برادر این زندانی اعدام شده بودند
۶ـ میلاد ربیعی ۲۶ ساله از سالن۴  واحد۲ زندان قزل حصار کرج
۷ـ ابراهیم زیرک ۳۰ ساله
 یکی از زندانیانی که در سالن ۳ مورد اصابت گلوله قرار گرفت رسول نام دارد. آثار شلیک گلوله بر کریدورها و سایر نقاط  واحد ۲ زندان قزل حصار کرج عیان است.
رژیم ولی فقیه تعدادی از زندانیان سالنهای مختلف را به سلولهای انفرادی منتقل کرده است و برای ایجاد رعب و وحشت در میان زندانیان ،خطر اعدام این زندانیان بسیار بالا است همانگونه که در اعتراضات گذشته اقدام به اعدام تعدادی زیادی از زندانیان اعتراض کننده نمود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، به دار آویختن ۱۲ زندانی  و به رگبار گلوله بستن حداقل ۶ زندانی دیگر که نسبت به اعدام همبندیانشان دست به اعتراض زده اند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام یک هیئت تحقیق بین المللی به این زندان به سرپرستی دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران است تا از زندانیانی که شاهد این جنایت بوده اند و همچنین آثار گلوله که بر دیوار این سالنها آشکار است گزارشی تهیه نموده و در اختیار شورای حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی قرار دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ مرداد ۹۳ برابر با ۱۹ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: