۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

تبعید یک زندانی سیاسی هموطن عرب و یک فعال اینترنتی به زندان گوهردشت کرج

بنابه به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تبعید یکی از زندانیان سیاسی هموطن عرب  و یک فعال اینترنتی به زندان گوهردشت کرج.
زندانی سیاسی خمزه سواری متولد ۱۳۶۵ که از سال ۱۳۸۸ دستگیر شده است از زندان کارون اهواز به زندان گوهردشت کرج تبعید شده است. زندانی سیاسی حمزه سواری ابتدا به اعدام محکوم شده بود ولی در اثر فشارهای بین المللی به حبس ابد تقلیل یافته بود. ۲ برادر این زندانی سیاسی در سال ۱۳۸۶ توسط قوه قضاییه ولی فقیه به اعدام محکوم واعدام شدند .
از طرفی دیگر فعال اینترنتی وحید اصغری متولد ۱۳۶۵ که در سال ۱۳۸۸ دستگیر شده بود و  در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج تبعید شده است.
 روند تبعید زندانیان سیاسی از مدتی پیش آغاز شده است و زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین تا به حال چندین بار مورد یورش خونین زندانبانان ولی فقیه قرار گرفته اند که منجر به زخمی شدن و انتقال تعدادی از آنها به سلولهای انفرادی  شده است. 
سیاست یورش به زندانیان سیاسی و سرکوب وحشیانه آنها توسط آخوند علی خامنه ای گرفته می شود و این تصمیم توسط آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوند حسن روحانی طراحی و بوسیله بازجویان وزارت اطلاعات همراه با زندانبانان که مجری دستورات بازجویان وزارت اطلاعات هستند به اجرا در آورده می شود.
مسئولین سطوح بالای رژیم ولی فقیه  در مقابل این جنایتها معمولا سکوت پیشه می کنند و برای فرار از مسئولیت به عمد موضع گیری ضد و نقیضی را پیش می برند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تبعید زندانیان سیاسی به سایر زندانها به منظور تحت فشار قرار دادن آنها و خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به سرکوب زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع در زندانهای ولی فقیه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  آخوندعلی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ مرداد ۹۳ برابر با ۱۷ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: