۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به زندان گوهردشت کرج


بنابه به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران» روز گذشته  زندانی سیاسی محکوم به اعدام ارژنگ داودی اززندان مرکزی بندرعباس به بند زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.
 روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه  زندانی سیاسی محکوم به اعدام ارژنگ داودی  پس از ماه ها تبعید و نگه داشتن در سلولهای انفرادی و اذیت و آزار  از  زندان مرکزی بندرعباس به سالن ۱۲ سالن زندانیان سیاسی بند ۴  زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زندانهای مختلف بسر برده است و در طی این مدت هر بار او را برای چندین ماه  به سلول انفرادی منتقل کرده اند و تحت شکنجه های جسمی و روحی باز جویان وزارت اطلاعات قرار گرفته است.همسر او نیز به دلیل دفاع و حمایت حقوقی از وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به مدت ۴ ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی  قرار داشت.
منزل شخصی زندانی سیاسی ارژنگ داودی طی نامه ای از دفتر آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت مصادره گردید.
اخیرا زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالی که در اسارت در زندان بسر می برد و محکومیت وی به پایان رسیده بود  با پرونده سازی دروغین بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه به اعدام محکوم شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری این زندانی سیاسی است و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ مرداد ۹۳ برابر با ۱۳ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: