۱۳۹۳ مرداد ۱۸, شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط پژوهشگر زندانی زهرا زهتاب چی


بنابه به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران» علیرغم گذشت نزدیک به ۱۰ ماه زندانی سیاسی زهرا زهتاب چی کارشناس ارشد جامعه شناسی  وپژوهشگر همچنان در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی علوی بازجوی وزارت اطلاعات است.
زندانی سیاسی زهرا زهتاب چی کارشناس ارشد جامعه شناسی و پژوهشگر متولد ۱۳۴۸  حوالی ساعت ۱۰:۰۰ صبح ۲۴ مهر ماه ۹۲ در خیابان دستگیر و به اطلاعات کلانتری میدان هروی منتقل شد. پس از چند ساعت برخوردهای غیر انسانی و وحشیانه او را همراه با ۷ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات  به منزل شخصی اش منتقل کردند و چندین ساعت منزل او را مورد بازرسی وحشیانه قرار دادند و مقداری زیادی از وسایل شخصی او را مانند کامپیوتر، تلفن شخصی، دفترچه تلفن خانوادگی ، کتاب و غیره را با خود بردند.
همزمان همسر وی آقای جواد خوش نیت که به کلانتری مراجعه کرده بود تا از وضعیت و شرایط وی مطلع شود توسط بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می شود.
علوی شکنجه گرو جنایتکار علیه بشریت همراه با چند مأمور از جمله یک زن شکنجه گر به منزل مادر خانم زهتاب چی یورش می برند و چندین ساعت منزل را مورد بازرسی قرار می دهند و وسایل شخصی خانواده و از جمله ریسور ماهواره، تلفن های دستی و سایر موارد را با خود می برند.مامورین وزارت اطلاعات خانم نرگس خوش نیت دختر زندانی سیاسی زهرا زهتاب چی و خانم فائزه زهتاب چی خواهر وی را نیز بازداشت  می نمایند. خانم نرگس خوش نیت به مدت ۲۴ ساعت در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بوده و سپس او را آزاد می کنند. خانم فائزه زهتاب چی نیزبه مدت یک هفته در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹تحت شکنجه های روحی بازجویان قرار داشت و پس از آزاد می شود.
آقای جواد خوش نیت همسر زندانی سیاسی زهرا زهتاب چی پس از۲۲ روز بازداشت در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین وشکنجه های  جسمی و روحی  آزاد می شود .
زندانی سیاسی و پژوهشگر زندانی زهرا زهتاب چی  بیش از ۴ ماه از داشتن هرگونه تماس تلفنی و یا ملاقات با خانواده اش محروم بود و در این مدت  تحت  شکنجه های جسمی و روحی بازجویان و بخصوص سربازجوی جنایتکار علیه بشریت با اسم مستعار علوی  قرار داشت.  پژوهشگر زندانی در اثر شکنجه های روحی و جسمی در شرایط حاد جسمی قرار دارد و بطور موثر تحت درمان قرار نمی گیرد و به حال خود در سلولهای انفرادی رها شده است
علوی شکنجه گرو بازجوی شکنجه گاه بند ۲۰۹  زندان اوین اقدام به پرونده سازی علیه این زندانی سیاسی نموده  و پرونده او را به شعبه ۱۵ که رئیس آن صلواتی است ارجاع داده است. علیرغم گذشت نزدیک به ۱۰ ماه همچنان وی در سلولهای انفرادی تحت فشارهای شدید روحی و جسمی و در بلاتکلیفی بسر می برد.
در طی این مدت خانواده وی بطور مستمر به  زندان اوین ، دادسری اوین ، دادستانی و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مراجعه کرده اند ولی با برخوردهای  غیر انسانی و عدم پاسخگویی مواجه شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ، انتقال  به سلول انفرادی و نگهداری او به مدت ۱۰ ماه و شکنجه های وحشیانه روحی و جسمی و همچنین دستگیری همسر ، دختر و خواهر این پژوهشگر زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط این پژوهشگر زندانی است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ مرداد ۹۳ برابر با ۹ اوت  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


  طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: