۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

تحصن و اعتراض مردم بندر گناوه در اعتراض به قانون جديد ته لنجي

بنا به گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز شنبه 5 آذر ماه 1390مردم بندر گناوه به دليل قانون گمركي جديد كه كالاي همراه ملوانی - مشهور به " ته لنجي " را محدود نموده است، با بستن درب اکثر مغازه های خود دست به تحصن زده اند و قرار است این تحصن که همراه با تجمع مسالمت آمیز در چهار راه بسیج گناوه صورت گرفته تا روز دوشنبه ادامه یابد.

براساس قانون جديد، كالاي همراه ملواني و تعداد سفر سالانه هر ملوان به گونه ای کاهش یافته که باعث اعتراض کلیه لنج داران، ملوانان و بازاریان این شهر گردید.مطابق قانون جدید سفر هر ملوان براي واردات 5/1 ميليون تومان كالا، از 8 به 4 بار در سال كاهش يافته است و ورود تعدادی از اقلام تجاری و مواد خوراکی ممنون اعلام گردیده. به زعم عده کثیری از تجّار و بازاریان، قانون جدید عامل و باعث فلج شدن کامل کار و کسب در این بندر خواهد شد چرا که عمده درآمد ساکنین گناوه از این راه تامین می گردد.

اين در حالي است كه معترضان در بنادر تجاري استان از جمله کنگان، دير و دلوار معتقدند چون در زمان خريد و سفارش كالا، قانون جديد ته لنجي ابلاغ شده، بايد امكان تخليه كالاهايشان براساس شرايط قبلي فراهم شود و تجدید نظر اساسی در این قانون گردد.

معترضان مصمم هستند در صورتی که تا روز دوشنبه به اعتراضات آنها رسیدگی جدی نگردد، روز دوشنبه به اتفاق زن و بچه در جلوی درب فرمانداری گناوه دست به تحصن خواهند زد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 آذر 1390 برابر با 27 نوامبر 2011

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: