۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی علیه فعال دانشجویی را دارند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی واهی و محاکمۀ فعال دانشجویی پیمان عارف را دارند.

فعال دانشجویی پیمان عارف پس از حضور بر آرامگاه شهید راه آزادی مردم ایران و ادای احترام به او بازداشت شد و بدون هیچ اتهامی به بند 350 زندان اوین منتقل شد.علیرغم اینکه چندین روز است که از بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی او می گذرد، دادسرای اوین قصد دارد با پرونده سازی واهی تحت عنوان تبلیغ علیه نظام او را مورد محاکمه قرار دهد.

فعال دانشجویی پیمان عارف در حالی که کمتر از یک ماه پیش، پس از 8 ماه حبس و اجرای حکم قرون وسطایی 74 ضربه شلاق به اتهام توهین به رئیس جمهور از زندان آزاد شده بود ،مجددا دستگیر و روانه زندان گردید او در تماس چند دقیقه ای که با خانواده اش داشته گفته است که به تبلیغ علیه نظام به دلیل مصاحبه های بعد از آزادی متهم شده است .

پیمان عارف پس از آزادی، از مسئولین دادسرای اوین نسبت به اجرای حکم قرون وسطایی شلاق به صورت رسمی نیز شکایت کرده بود ، و در مکالماتش نیز از مسئولین خواسته به شکایتش رسیدگی کنند .

سوال این است که آیا شکایت علیه حکم قرون وسطایی شلاق، تبلیغ علیه نظام محسوب می شود!

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامۀ بازداشت بی دلیل ، غیر قانونی و قصد پرونده سازی علیه این فعال دانشجویی را محکوم می کند و از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهد که برای پایان دادن به موج جدید دستگیریها در آستانۀ 16 آذر روز دانشجو اقدامات لازم را به عمل آورد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

17 آبان 1390 برابر با 8 نوامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: