۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

یورش،اذیت و آزار ،تخریب و به سرقت بردن وسایل شخصی زندانیان بی دفاع بند 1 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز گذشته نیروهای گارد ویژه زندان به زندانیان بی دفاع بند 1 زندان گوهردشت یورش بردند و آنها را مورد اذیت وآزار قرار دادند .

روز سه شنبه 8 آذر ماه حوالی ساعت 09:10 بیش از 30 نفر از نیروهای گارد ویژه به بند 1 زندان گوهردشت کرج یورش بردند و زندانیان بی دفاع را مورد اذیت وآزار قرار دادند.نیروهای گارد ویژه قصد داشتند که زندانیان را به زور به محوطۀ بند در هوای سردو زیر صفر درجه منتقل کنند ولی زندانیان مقاومت کردند و گارد زندان را وادار به عقب نشینی کردند.

گادر ویژه زندان به سلولهای زندانیان حمله ور شدند و وسایل شخصی آنها را تخریب و یا با خود بردند. گارد ویژه زندان اقدام به ربودن کفشهای ورزشی زندانیان که با پول شخصی خود از فروشگاه زندان و یا اینکه توسط خانواده های آنها تامین کرده بودند نمودند.آنها همچنین سایر وسایل شخصی زندانیان مانند رادیو که با هزینۀ زیاد از فروشگاه زندان خریداری شده بود را ربودند.

این یورش وحشیانه تا چند ساعت بعد ادامه داشت. فرماندهی این یورش توسط آقایی یکی از شکنجه گران این زندان صورت گرفت. محمد مردانی رئیس زندان در بند حضور داشت و بر یورشهای وحشیانه و اذیت وآزار زندانیان و تخریب و به سرقت بردن وسایل شخصی آنها را نظازت می کرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به زندانیان بی دفاع ومورد اذیت وآزار قرار دادن ،تخریب و به سرقت بردن وسایل شخصی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای دیکتاتور ایران می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

09 آذر 1390 برابر با 30 نوامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: