۱۳۹۰ آبان ۱۲, پنجشنبه

درگیر خونین باند مافیایی زندان با زندانیان در بند 6 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" درگیری خونین در بند 6 زندان گوهردشت کرج منجر به زخمی شدند تعدادی از زندانیان گردید که وضعیت جسمی حداقل 2 نفر از آنها وخیم توصیف شده است.
دوشنبه غروب 9 آبان ماه حوالی ساعت 20:00 باند مافیایی زندان در سالن 18 بند 6 زندان گوهردشت کرج به زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی با جاقو و قمه یورش بردند. در نتیجه این یورش حداقل 7 نفر از زندانیان زخمی شدند که جراحاتی بعضی از آنها عمیق و خطرناک می باشد و به دلیل وضعیت حاد به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شدند.
زندانی دانیال حسن پور و حامد از ناحیۀ سینه و شکم مورد اصابت ضربه عمیق چاقو قرار گرفت و دچار خونریزی شدید شدند که به بیمارستان منتقل شدند و گفته می شود وضعیت آنها حاد می باشد.زندانی دانیال حسن پور از نوجوانی در زندان بسر می برد و او را مدتی پیش از بند جوانان (بند5) به بند 6 که محل نگهداری زندانیان عادی و خطرناک است منتقل کردند.
همچنین زندانی محسن طاهر نژاد و مسعود محقر همراه با 3 زندانی دیگر مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفتند.این درگیری خونین باند مافیایی زندان که به قمه، شمشیر و چاقو مسلح بودند با سایر زندانیان تا ساعت 22:00 شب ادامه داشت.علیرغم اینکه گارد زندان پشت دربهای بند قرار داشتند ولی از دخالت و جلوگیری از این درگیری خونین خوداری می کردند و دست باند مافیایی برای ضرب و جرح زندانیان بی دفاع را باز گذاشته بودند.
پس از پایان درگیری گارد ویژه زندان به درون بند هجوم بردند و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داد و در حدود 18 نفر از آنها را به سلولهای انفرادی منتقل نمود.اما باند مافیایی زندان مورد هیچگونه بازخواستی قرار نگرفت و آزادنه در این بند اقدام به ایجاد درگیری خونین که گاها منجر به حذف فیزیکی و در اکثر مواقع منجر به نقض عضو سایر زندانیان می شود و همچنین در فروش مواد مخدر نقش اصلی را دارا است عمل می کنند.
باند مافیایی زندان توسط مسئولین زندان در هر بند تشکیل شده است و بدستور محمد مردانی رئیس زندان ،علی خادم معاون زندان و فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان عمل می کنند. آنها دستور حمله و حذف فیزیکی زندانیان را به باند مافیایی می دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد درگیریهای خونین در زندان گوهردشت کرج بدستور مردانی رئیس زندان،خادم معاون وی و فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان که تا به حال منجر به مرگ ده ها زندانی شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران برای تحقیق و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 آبان 1390 برابر با 3 نوامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: