۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

بی خبری کامل از یک زندانی سیاسی که 1 ماه از پایان محکومیت وی می گذرد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی رضا جوشن که بیش از 2 ماه است در سلولهای انفرادی بند سپاه بسر می برد و نزدیگ به 1 ماه است که از مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی وی می گذرد هیچ خبری در دست نیست.

زندانی سیاسی رضا جوشن 15 شهریورماه از بند 4 بدون هیج دلیل به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد منتقل شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.

مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی 2 سال زندان ، زندانی سیاسی رضا جوشن 30 مهر ماه به پایان رسید ولی محبی از بازجویان و مسئولین وزارت اطلاعات در شهر کرج این زندانی سیاسی را به عنوان کروگان همچنان در بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات نگه داشته است و نه تنها از آزادی او ممانعت می کند بلکه او را در سلولها انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده است.

زندانی سیاسی رضا جوشن در زندان به ناراحتی قلبی مبتلا شد و یک بار هم دچار سکته قلبی گردید. او همچنین از ناراحتی حاد یکی از پاهایش رنج می برد.اما سربازجوی وزارت اطلاعات محبی برای افزایش فشار علیه این زندانی سیاسی مانع درمان وی می شود.

خانواده جوشن برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط فرزندشان بارها به دادگاه انقلاب و سایر ارگانهای ولی فقیه مراجعه کردند ولی با تهدید و برخوردهای غیر انسانی آنها مواجه بودند و از دادن پاسخ به این خانواده خوداری می کنند.

زندانی سیاسی رضا جوشن 10 آذر ماه 1388 با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شد و پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 انتقال یافت.اما مجددا او را به سلولهای انفرادی بند سپاه ،بند 1 وواحد ایزوله شده سالن 6 منتقل کردند. زندانی سیاسی رضا جوشن بهمن 1388 در شعبۀ 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی محاکمه و به 1 سال زندان محکوم شد .او همچنین در پرونده سازی پیش از این به یکسال زندان تعلیقی محکوم شده بود که با احتساب بازداشتها می بایست 30 مهر 1390 آزاد می شد ولی بازجو (شکنجه گر )محبی مانع آزادی او می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال این زندانی به سلولها انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن وی در حالی که محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی او نزدیگ به 1 ماه است که به پایان رسیده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای دیکتاتور ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت رسیدگی به جنایتهای وی می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

28 آبان 1390 برابر با 19 نوامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: