۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

استمداد جمعی از زندانیان سیاسی زندان ارومیه از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

استمداد جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا که علیه آنها در زندان روا داشته می شود جهت ارسال به کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه و انتشار آن در رسانه ها در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرارداده شده است. متن آن به قرار زیر می باشد:

محضر کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد،

با توجه به مشکلات موجود در جامعه کردستان که ما امضاء کنندگان این شکوائیه معلول مستقیم این شرایط هستیم و اکنون در زندان به سر می بریم از بدو دستگیریها و محاکمه و گذراندن دوران محکومیت با بی عدالتی و برخورد سلیقه ای مسئولین قضائی و ضابطین آنها رو به رو می باشیم که ما وخانواده هایمان را در شرایط غیر قابل تحملی قرار می دهد . شرایط نامناسب فرهنگی حاکم بر زندان و برخورد غیر مسئولانه زندان را لازم دیدم به عرض شما برسانیم .

همواره یکی از دغدغه های اصلی ملت کرد حفظ هویت ملی و فرهنگی خود بوده که دائما" به بهانه های امنیتی بر چسب ترور وخرابکاری و ...... خورده است که خود سبب امنیتی ماندن همیشگی جامعه کردستان شده است . در حالی که امروزه در جامعه شاهد پوششهای غریبی می باشیم که به اذعان همه هیچ سنخیتی با فرهنگ وتمدن ما ندارد و در چنین شرایطی ممنوع کردن لباس کردی در هر زمان و مکان و شرایطی واقعا عمل قبیحی است . وانسان را به فکر می اندازد که آیا واقعا تمام این برنامه های فرهنگی جهت بازگشت به اصا لتها و حتی استفاده رئیس جمهور در سفر به کردستان از این لباس ظاهر سازی و فریب اذهان عمومی است ؟!.

در حال حاضر با امنیتی کردن مشکلات کردستان با برخوردهای شدید قضایی ومحکوم کردن فعالان این خطه به حبسهای سنگین قطعا جامعه را امنیتی تر و شکافهای قومی را شدید تر خواهد کرد .

امروزه در حالی که زندانیان ایران دارای پوشش واحدی نیستند و بدون هیچ محدودیتی لباسهایی در مدلهای مختلف در داخل زندان رایج هست ووجود مواد مخدر و بی اخلاقیهای فراوان که در زندان رایج هستند و بدون هیچ بر خوردی جدی در حال گسترش هستند .جای تاسف وتالم است که در بند دوازده زندان مرکزی ارومیه لباس کردی را به عنوان کالای قاچاق در بازرسی ضبط می کنند . ودر دعوت(ملاقات) زندانیان یکی از بندها از بلندگوی اعلانات زندان اعلام می شود که زندانیان با ظاهری آراسته و مرتب و بدون پوشیدن لباسهای نامناسب و کردی حضور بهم رسانند و خیاطی زندان از دوختن آن منع شده و یکی از مامورین زندان در بازرسی مورخه 26/07/1390 از بند علنا بگوید که روزی راحت خواهد شد که این لباس را کلا از زندان جمع آوری کنند و همچنین محدودیت ورود البسه کردی و ممنوعیت ورود کتب و نشریات به زبان کردی و حتی فارسی که با مجوز در داخل کشور منتشر می شوند با نظریات وسلیقه آقایان ممنوع شده است .

ما امضاء کنندگان زیر از کمیسر عالی حقوق بشروگزارشگر ویژه حقوق بشر خواستار رسیدگی به شرایط طاقت فرسا وغیر انسانی و محدودیتهای زیادعلیه زندانیان سیاسی زندان ارومیه هستیم امیدواریم که پیگیری های لازم را انجام دهید .

با تشکر :

جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه

آبان 1390

1- یوسف کاکه حمی فرزند عثمان

2- مصطفی علی احمد فرزند علی

3- حبیب الله گل پری پور فرزند ناصر

4- احمد تموئی فرزند نبی

5- علی احمد سلیمان فرزند احمد

6- علی افشاری فرزند کاک الله

7- قدریه قادری از زندانیان سیاسی زن زندان ارومیه

8- امل شیخو از زندانیان سیاسی زن زندان ارومیه

رونوشت به :

1- کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

2- گزارشگر ویژه حقوق بشر

3- سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: