۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

به مناسبت 25 نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان


به نام تمامی زنان قربانی خشم و خشونت،

ساکت نشسته ای سخن نمی گویی

سکوت تو گواه راستین هیاهوی درون توست

سخن بگو

بگذار آتش درونت زبانه کشد و هر چه زشتی و پلیدیست بسوزاند

سخن بگو گل واژه بلند رهایی ها

با من سخن بگو

که سالها نه، قرنهاست

که به انتظار پیام رهایی نشسته ایم

به مناسبت 25 نوامبر ، روز جهانی منع خشونت علیه زنان برآن شدیم تا دگر بار بنویسیم از دردهای نهفته و زخم های برجای مانده بر جسم و روح زنان ، از حصارهای خشونت و شکنجه و تحقیر ، از قتل های ناموسی و ترک تحصیل اجباری ، ازدواج های زودهنگام و اجباری دختران ، سوءاستفاده ها و آزارهای جنسی و نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی.

متاسفانه باز هم باید بنویسیم از زنان آزاده ایرانی و پرچمداران و طلایه داران رهایی که بیش از 3 دهه است در این رژیم زن ستیز ولایت فقیه نهایت خشم و خشونت را با گوشت و پوست و استخوان خود در خیابان ها ، دانشگاهها ، در زندانها و بیدادگاهها لمس کرده اند چرا که زن بوده اند.

باید نوشت از زنانی که یک روز با شعار یا روسری یا توسری و بدحجابی در زیر باتونهای چماقداران رژیم له می شدند و امروز با شعار تفکیک جنسیتی در دانشگاهها مورد تحقیر قرار می گیرند. چرا که زن بوده اند و جنس دوم.

باید نوشت از زنانی که با بدنهای کبود و روحی شکسته و درهم در راهروهای بیدادگاههای رژیم ولی فقیه حقوق از دست رفته خویش را مطالبه می کنند. زنانی که هیچگاه صدای آنها شنیده نشده چرا که زن بوده اند و برده !

باید نوشت از زنانی که به طرز وحشیانه ای سنگسار می شوند چرا که باز هم زن بوده اند.

و باز هم در آستانه این روز باید نوشت از زنان آزاده سرزمینمان که در بازداشتگاههای رژیم در اتاقهای بازجویی سیلی و لگد و حتی تجاوز بازجویان را به جرم زدن بودن لمس کرده اند. از زنانی که در بیدادگاههای رژیم زن ستیز به جرم ایستادگی و مقاومت به احکام سنگین و طولانی مدت حبس محکوم شده اند از مادران پارک لاله (عزادار) و حامیان آنها که به جرم دادخواهی مورد هجوم ایادی رژیم در میعادگاه همیشگی شان در پارک لاله قرار می گرفتند و امروز 2 تن از حامیان آنها به حکم سنگین و ناعادلانه دو سال حبس محکوم شده اند .

و اما در روز جهانی منع خشونت علیه زنان، تمامی زنان قربانی خشونت ، زنان دربند بار دیگر هم پیمان می شویم که تا رسیدن تمامی زنان آزاده ایران زمین به هویت انسانی و حقوق برابر و لغو هر گونه خشونت علیه زنان همچنان ایستاده ایم و بر این عقیده ایم که در آستانۀ پیروزی قرار داریم.

بخش زنان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

4 آذر 1390 برابر با 25 نوامبر 2011

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: