۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

چهار زندانی سیاسی هموطن کرد در معرض خطر صدور حکم اعدام قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی حبیب،جعفر،علی و ولی افشاری در معرض خطر جدی صدور حکم اعدام قرار دارند

روز شنبه 14 آبان ماه زندانی سیاسی حبیب افشاری 24 ساله از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد منتقل شد و برای محاکمه به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب مهاباد برده شد و توسط فردی بنام جوادی کیا مورد محاکمه قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات برای زمینه سازی جهت صدور حکم اعدام به او اتهام محاربه و مفسد فی الارض نسبت داده اند. زندانی سیاسی حبیب افشاری از اعضای یکی از احزاب مخالف رژیم ولی فقیه می باشد.

زندانی سیاسی حبیب افشاری همراه با برادرش جعفر افشاری 38 ساله در تاریخ 18 آذر 1389 دستگیر و به اطلاعات سپاه منتقل شدند . آنها در بازداشتگاههای سپاه پاسداران در مهاباد و سپس در ارومیه تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفتند.ازجمله شکنجه هایی که علیه آنها روا داشته می شد زدن با کابل،باتون و آویزان کردن و سایر شکنجه ها . شکنجه ها بصورت مستمر و به مدت چند شبانه روز ادامه می یافت و در صورت بی هوش شدن و یا به خواب فرو رفتن با ریختن آب سرد و سایر ابزار شکنجه ها آنها را بیدار نگه می داشتند. هدف از این شکنجه ها وادار کردن آنها به اعترافات تلویزیونی بود.

در تاریخ 20 آذر1389 اقدام به دستگیری یکی دیگر از برادران آنها به نام علی افشاری 31 ساله در بوکان نمودند.سپاه پاسداران با یورش مسلحانه به منزل آنها او را دستگیر کردند. او هنگام دستگیری مورد اصابت چند گلوله در ناحیه زیر بغل سمت چپ و راست قرار گرفت . پاسداران مهاجم در حالی که او را دستگیر کرده بودند به کتفها و دستانش گلوله شلیک کردند.زندانی سیاسی علی افشاری در اثر شلیک گلوله به نقاط مختلف بدنش قادر به حرکت نیست و با کمک برادرانش و سایر زندانیان سیاسی قادر به انجام کارهای شخصی خود می باشد.

متعاقب آن برادر چهارم آنها به نام ولی افشار28 ساله در تاریخ 22 آذر 1389 خود را به سپاه پاسداران معرفی کرد و علیرغم بی گناهی مدت 1 سال است که در بلاتکلیفی در بازداشت بسر می برد.

این 4 زندانی سیاسی با پرونده سازی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در معرض خطر صدور حکم اعدام قرار دارند.

لازم به یادآوری است که محمد امین افشاری برادر دیگر آنها در طی یک درگیری در فروردین ماه 1389 جان خود را فدای آزادی راه مردم ایران نمود.

جوادی کیا رئیس شعبۀ 1 دادگاه انقلاب مهاباد در هنگام دستگیری قاضی ناظر پرونده آنها در زندان ارومیه بود و خود شاهد و ناظر شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات برای گرفتن اعترافات تلویزیونی بود و در آن هنگام آنها را تهدید به قتل و صدور حکم اعدام می کرد.جوادی کیا هنگام محاکمۀ زندانی سیاسی حبیب افشاری در 14 آبان ماه برخوردی وحشیانه،تهدید آمیز و توهین آمیز داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکار بردن شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان سیاسی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی جهت پرونده سازی و زمینه سازی برای صدور حکم اعدام را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای دیکتاتور ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

22 آبان 1390 برابر با 13 نومبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: