۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

ناپدید شدن مبالغ واریزی تعدادی از خانواده زندانیان سیاسی به عزیزانشان در بند 350 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مبالغی که تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی برای عزیزان خود از طریق بانک واریز می کنند در زندان ناپدید می شود.

خانواده های زندانیان سیاسی برای تامین احتیاجات اولیۀ عزیزانشان ناچار هستند تقریبا ماهیانه مبلغی به حساب آنها از طریق بانک پاسارگاد واریز کنند تا زندانیان سیاسی از طریق این مبلغ واریزی بتوانند بخشی از نیازهای خود را مانند خرید غذای ساده از فروشگاه زندان و غیره تامین نمایند.

مدتی که پولهای واریزی به حساب زندانیان در زندان ناپدید می شود و به زندانیان داده نمی شود . وقتی که زندانیان سیاسی به مسئولین زندان مراجعه می کنند و علت آن را جویا می شوند به آنها به دروغ گفته می شود که خانواده های آنها پولی واریز نکرده اند تا به آنها داده شود.هنگامی که خانواده ها به بانک مربوطه مراجعه می کنند مشخص می شود که پول به حساب ریخته شده است . خانواده از واریز شدن پول به حساب عزیزانشان از طریق بانک تقریبا اطمینان دارند.

بهنام ابراهیم زاده فعال حقوق کودکان و فعال کارگری یکی از چند زندانی سیاسی است که پول او طی 3 نوبت متوالی در زندان ناپدید شده است . تا به حال خانواده ابراهیم زاده 3 بار پول به حساب فرزندشان واریز کرده اند. بار اول اواخر مهرماه و سری های دو و سوم در آبان ماه بوده است ولی علیرغم گذشت نزدیگ به 2 ماه مسئولین زندان از پرداخت این مبالغ خوداری می کنند وبه دروغ به او می گویند که خانواده اش پولی برای او واریز نکرده اند.

یکی از شیوه های اخاذی از زندانیان سیاسی و سایر زندانیان مانع دسترسی آنها به پولهای واریزی از طرف خانواده ها و یا به سرقت بردن آنها است.این عمل غیر انسانی بصورت سیستماتیک علیه زندانیان در زندانهای مختلف بکار برده می شود.

زندانیان سیاسی به دلیل کم بودن غذا و بی کیفیت بودن آن قادر به مصرف غذای زندان نیستند و از طریق مبالغی که خانواده های آنها واریز می کنند می توانند حداقل نیازهای اولیۀ خود را تا حدی برطرف کنند.در صورت نرسیدن مبالغ واریزی از طریق خانواده ها فشارهای مضاعفی علیه زندانی سیاسی وارد می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شیوۀ جدید فشار علیه زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار گرفتن تصمیمات لازم اجرا برای پایان دادن به فشارهای قرون وسطایی رژیم ولی فقیه علی خامنه ای دیکتاتور ایران علیه زندانیان سیاسی در ایران می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

30 آبان 1390 برابر با 21 نوامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: