۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

درگیری خونین در زندان گوهردشت کرج منجر به مرگ یک زندانی گردید


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" طی یک درگیری خونین در بند 6 زندان گوهردشت کرج یک جوان زندانی به قتل رسید.

روز شنبه 14 آبان ماه حوالی ساعت 06:30 در سالن 16 بند 6 زندان گوهردشت کرج یک درگیری خونینی روی داد که در نتیجه این درگیری زندانی ناصر پناه پور متولد 1367 که نزدیک به 4 سال در زندانهای قزل حصار و گوهردشت کرج زندانی بود با چند ضربۀ چاقو به گردن، شکم، کتف و صورتش به قتل رسید. این زندانی در سلول 12 به قتل رسید.هنگام شروع درگیری پاسداربندها اقدام به بستن درب سالن نمودند و از ورود و خروج به سالن ممانعت می کردند و به گونه ای اجازه دادند که این درگیری ادامه پیدا کند. به دلیل بسته بودن درب سالن امکان انتقال زندانی به شدت زخمی شده به مراکز درمانی وجود نداشت و خونریزی شدید و عدم رسیدگی به موقع منجر به مرگ وی شد.

همچنین زندانی دیگری بنام مهدی سلحشور مورد اصابت چندین ضربه چاقو قرار گرفت و در آستانۀ مرگ به بیمارستان مدنی کرج منتقل گردید.این زندان از ناحیۀ گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت . زندانیان حمیدرضا کامرانی،محمد کرمی و حسین امن جانی در این درگیری مجروح شدند.

درگیریهای خونین توسط باند مافیایی زندان که به دستور مسئولین زندان عمل می کنند صورت می گیرد.باندهای مافیایی زندان به منظور حمله به زندانیان سیاسی،سرکوب اعتراضات زندانیان عادی به شرایط قرون وسطایی و پخش مواد مخدر در زندان تشکیل شده اند.

پاسداربندها و گارد ویژه زندان علیرغم اینکه پشت درب سالن مستقر شده بودند ولی تا پایان درگیری هیچگونه دخالتی ننمودند. آنها پس از پایان یافتن درگیری به درون سالن یورش بردند و زندانیان را آماج ضربات باتون خود قرار دادند. پس از آن حدود 100 نفر از پاسداربندها و گارد ویژه زندان از درب خروجی سالن تا محوطه بند اقدام به درست کردن کریدور انسانی نمودند که در دو طرف آن پاسداربندها و نیروهای گارد ویژه قرار داشتند و زندانیان را وادار می کردند که از سالن خارج و از این کریدور شکنجه وارد محوطه بند شوند . زندانیان درهنگام خروج از درب سالن آماج ضربات باتون آنها قرار می گرفتند که در اثر این شکنجۀ گروهی تعداد زیادی مجروح شدند ضربات باتون به چشمان بعضی از زندانیان اصابت کرد.همچنین به دلیل نزدیک بودن و تداخل در همدیگر در موارد متعددی نیروهای سرکوبگر ضربات باتون خود را به یکدیگر می زدند.که در نتیجه آن چند نفر از پاسداربندها و گارد ویژه زخمی شدند.

این یورش وحشیانه زیر نظر محمد مردانی رئیس زندان ،علی خادم معاون زندان و فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان صورت گرفت. فرماندهی گارد ویژه زندان که شکنجۀ گروهی را اجرا می کرد به عهدۀ فردی بنام زلف علی گذاشته شده بود.این یورش وحشیانه تا چند ساعت ادامه داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،درگیریهای خونین در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای که به صورت مستمر ادامه دارد و تا به حال منجر به قتل و نقص عضو چندین زندانی شده است را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

15 آبان 1390 برابر با 6 نوامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: