۱۳۹۵ بهمن ۲۰, چهارشنبه

یورش گارد ویژه زندان مرکزی خرم آباد به سلول زندانیان و تخریب و سرقت وسایل شخصی آنها


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یورش نیروهای گارد ویژه زندان مرکزی خرم آباد و برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی علیه زندانیان بی دفاع و تخریب و سرقت  وسایل شخصی آنها.
روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه گارد ویژه زندان به بند ۱ زندان مرکزی خرم آباد یورش بردند و زندانیان را ساعت ۰۷:۰۰ صبح در سرمای شدید با توهین و رفتارهای وحشیانه از سلولها بیرون  و به محوطه زندان منتقل نمودند  و زندانیان را که اکثرا لباس کافی نداشته و یا لباسهای آنها مندرس است و تعدادی از زندانیان که مسن و بیمار هستند به مدت ۲ ساعت و نیم در سوز سرما  قرار دادند.
در این یورش وحشیانه فرمانده حفاظت و اطلاعات زندان فردی به نام فریدون مرادی  و فردی دیگری  به نام سیف الله راه پیموده فرمانده یگان گارد ویژه و رضوی رئیس بازرسی زندان همراه با بیش از ۴۰ زندانبان شرکت داشتند آنها وسایل شخصی زندانیان را به هم ریخته و یا با خود بردند. از جمله ساعت زندانیان، انگشتر و کارهای دستی. به هم ریختن وسایل شخصی زندانیان به حدی است که زندانیان قادر به مشخص کردن وسایل شخصی خویش نبودند.
فریدون مرادی ، سیف الله راه پیموده از شکنجه گران قصی القلب زندان هستند که زندانیان بی دفاع را تا مرز مرگ شکنجه می کنند.
از طرفی در فصل سرما و یخبندان وسایل گرمایشی زندان قطع می باشد و زندانیان از سرما به خود می لرزند و وقتی که علت خاموش بودن وسایل گرمایشی   را از زندانبانان می پرسند به آنها می گویند که زندان بودجه ندارد گازوئیل بخرد تا وسایل گرمایشی را روشن کند .بیش از ۱۵ روز است که وسایل گرمایشی زندان به علت نبود گازوئیل خاموش می باشد. به دلیل نبود گازوئیل آب گرم برای استحمام زندانیان وجود ندارد.
در شرایط معمولی  زندان بین ۱۰۰ الی ۳۶۰ زندانی در هر بند وجود دارد که جمعا۴۵ دقیقه وقت دارند که استحمام کنند و بعد از ۴۵ دقیقه آب  حمام سرد می شود و زندانیان دیگر قادر به استحمام نیستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به سلول زندانیان ، اذیت و آزار آنها، ساعتها در معرض سرمای شدید قرار دادن   و تخریب و سرقت وسایل شخصی زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای پایین دادن به سرکوب زندانیان و سرکوب خونین مردم ایران است  و همچنین خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۰۸ فوریه ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: