۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

اعتراضات گسترده زندانیان بندهای ۱ و۲ زندان مرکزی زاهدان نسبت به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا


بنابه به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتراضات گسترده زندانیان  بندهای ۱ و ۲ زندان مرکزی زاهدان در اعتراض به ادغام زندانیان آن دو  بند  در یک بند و ایجاد شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی برای زندانیان  .
روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه حوالی ساعت ۰۹:۳۰ زندانیان بندهای ۱ و۲ که معروف به بندهای نوجوانان و جوانان می باشند در اعتراض به ادغام زندانیان این دو بند در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان که منجر به ایجاد شرایط طاقت فرسا برای زندانیان شده بود دست به اعتراضات گسترده ای زدند.
 مسئولین زندان بجای رسیدگی به وضعیت غیر انسانی  آنها اقدام به گسیل گسترده گارد ضدشورش به این بند   نمود ند که منجر به درگیری شدیدی گردید . این درگیری چندین ساعت ادامه داشت و گزارشها حاکی از زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر  است .نام یکی از زندانیان زخمی شده احمد نارویی  ۲۳ ساله می باشد تا لحظه ارسال این گزارش هیچکدام از زندانیان زخمی به بیمارستانهای خارج از زندان انتقال نیافتند . گارد ویژه زندان همچنین تعداد زیادی از زندانیان معترض را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه معروف به شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل نمودند.
لازم به یادآوری است بند ۱ معروف به بند جوانان و بند ۲ معروف به بند نوجوانان می باشد. زندانیانی که  از بند ۱  به  بند ۲ منتقل شدند جایی برای استراحت ندارند و حتی راهروها و همه فضای آن مملو از زندانی شده است. سرویسهای بهداشتی  جوابگوی زندانیان نیست و همچنین حمامهای آن. وضعیت بهداشتی در آنجا فاجعه بار می باشد.
پس از تخلیه بند۱ زندان مرکزی زاهدان این بند  در اختیار سپاه  پاسداران برای برگزاری جشن قرار گرفته شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قرار دادن زندانیان دو بند در یک بند که منجر به ایجاد شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا  برای زندانیان شد و همچنین یورش گارد زندان به زندانیان و زخمی شدن زندانیان و انتقال زندانیان معترض به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای پایین دادن به سرکوب زندانیان در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۰۱ فوریه ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: