۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

کشتی گیر و هنرمند زندانی مصطفی آزادی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد


بنا به گزارش رسیده  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »صبح  امروز زندانی مصطفی آزادی عبد ولی  کشتی گیر و هنرمندی  که سرودهای ملی و میهنی می خواند پس از نزدیگ به ۱۰ سال در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.
روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه کشتی گیر و هنرمند زندانی مصطفی آزادی عبد ولی ۳۲ ساله از شهروندان پاکدشت پس از نزدیگ به ۱۰ سال زندان  در محوطه زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.او در طی این مدت علیرغم اینکه در زندان بود و از امکانات بسیار محدودی برخوردار بود  به ورزش و کارهای هنری خویش ادامه می داد و در این باره چند سروده و کلیپ از خویش برجا گذاشت.
خانواده آزادی از زمان اطلاع یافتن از انتقال وی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام به تهران رفتند و در مقابل دفتر آخوند صادق لاریجانی تایید کننده و دستور دهنده اجرای احکام ضدبشری اعدام تجمع و تحص نمودند و خواهان متوقف نمودند حکم اعدام فرزندشان شدند . اما این آخوند جنایتکار علیه بشریت با فریبکاری  سعی در تلف کردن وقت و قرار دادن این خانواده در عمل واقع شده بود.  خانواده این زندانی تا صبح مقابل دفتر این آخوند بسر بردند و این مسئله باعث شد  که  امکان آخرین دیدارهمسر، پدر و مادر با  وی را نیابند  و او را نهایتا اعدام کردند.
لازم به یاد آوری است از سرنوشت ۴ زندانی دیگر که به سلول انفرادی منتقل شدند هیچ خبری در دست نیست.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام های جمعی و تقریبا روزانه که در زندانهای آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم برای ایجاد فضای رعب و وحشت را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارش گر ویژه سازمان ملل متحد  می خواهد که به سکوت در مقابل اعدام های جمعی تحت عنواین واهی و دروغین در ایران که توسط آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و جنایتکار جنگی مرتکب می شود پایان دهد و برای متوقف کردن آن خواستار ارجاع بلادرنگ و فوری پرونده جنایت علیه بشریت آخوندعلی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۱۵ فوریه ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: