۱۳۹۳ آبان ۶, سه‌شنبه

یورش وحشیانه، ضرب و شتم و زخمی شدن زندانی سیاسی نگار حائری در زندان قرچک ورامین

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » روز گذشته تعدادی از باندهای مافیایی زندان قرچک ورامین  بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به زندانی سیاسی نگار حائری  یورش بردند و او را مورد ضرب و شتم قرا دادند که دچار صدمات جدی گردید.
روز دوشنبه ۵ آبان ماه  حقوقدان وزندانی سیاسی نگار حائری در زندان قرچک ورامین مورد یورش تعدادی از باندهای مافیایی زندان قرار گرفت که بشدت او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در اثر این ضرب و شتم یکی از چشمان اوآسیب دیده است.
باندهای مافیایی تحت امر رئیس زندان و رئیس اطلاعات زندان می باشند آنها  در پخش ، خرید و فروش مواد مخدر و سرکوب زندانیان سیاسی و عادی که علیه شرایط قرون وسطایی  زندان اعتراض می کنند بکار برده می شوند. از طرفی دیگر هرگونه تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات گرفته می شود وتوسط زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.
 حقوقدان و زندانی سیاسی نگار حائری بدلیل پیگیری حقوقی پرونده پدرش زندانی سیاسی ماشالله حائری، علیه وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات پرونده جدیدی گشوده شد و نهایتا در ۴ خرداد ۱۳۹۳ دستگیر و بدستور سربازجوی وزارت اطلاعات آخوند علوی به زندان قرچک ورامین تبعید گردید . این حکم ضدبشری توسط فردی به نام خورشیدی بازپرس دادسرای امنیت اوین ظاهرا صادر شده است.
زندانی سیاسی نگار حائری پیش ازاین  ۲ بار در سالهای ۹۰ و ۹۱ مدتی در بازداشت بسر برد سپس به قید وثیقه آزاد گردید.
زندان قرچک ورامین یکی از زندانهای قرون وسطایی رژیم ولی فقیه است که زندانیان زن در آن نگهداری می شوند . معدود زندانی سیاسی در این زندان ، زندانی هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران دستگیری ، انتقال به زندان قرون وسطایی قرچک ورامین و سازماندهی یورشهای وحشیانه علیه این زندانی سیاسی زن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای پایان دادن به اعمال قرون وسطایی علیه زنان مانند اسید پاشی ،زندان، شکنجه و اعدام  آنها در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران
۷ آبان ۱۳۹۳ برابر با۲۸ اکتبر ۲۰۱۴


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است


هیچ نظری موجود نیست: