۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

تعلل در درمان جدی یک زندانی سیاسی جان وی را در معرض خطر قرار داده است


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت بسیار وخیم و انتقال زندانی سیاسی سالخورده کریم عزیز معروف به خارج از زندان.
روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه  وضعیت جسمی زندانی سیاسی کریم عزیز معروف به حدی به وخامت گرایید که بسرعت به بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی موسوم به بیمارستان خمینی منتقل گردید . او حدوا ۲ هفته پیش پس از ماه ها بیماری قلبی مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت  ولی پس از مدت کوتاهی علیرغم اینکه هنوز زخم های وی التیام نیافته بود و شدیدا بیمار بود به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و در آنجا به حال خویش رها شد.
وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هفته گذشته به وخامت گرایید و در حین انتقال به بیمارستان ماشین حامل وی که فاقد امکانات اولیه برای حمل بیماران می باشد دچار حادثه گردید و این مسئله باعث حادتر شدن شرایط وی شد.
زندانی سیاسی کریم عزیز معروف که سالهاست در زندان بسر می برد از بیماری قلبی رنج می برد ولی زندانبانان ولی فقیه مانع درمان وی می شدند تا اینکه ۲ هفته پیش وضعیت جسمی این زندانی سیاسی به حدی حاد گردید که ناچار شدند اورا  به بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تهران موسوم به بیمارستان خمینی منتقل و تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت ولی با وجودیکه هنوز دوران نقاهت را طی نکرده بود به زندان منتقل گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، نسبت به تهدید جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان دخالت برای نجات جان زندانیان سیاسی بیمار در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ مهرماه۱۳۹۳ برابر با۱۹ اکتبر ۲۰۱۴




گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193




 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: