۱۳۹۳ مهر ۲۲, سه‌شنبه

نامه ای خطاب به مردم در تایید گزارش اخیر احمد شهید

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد  دکتر احمد شهید  که بخش کوچکی از جناتیهای رژیم ولی فقیه در آن انعکاس داده شده  حمایت کرده اند و در این رابطه سئوالاتی از قوه قضاییه ولی فقیه مطرح کردند .این نامه جهت اطلاع افکار عمومی و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است متن نامه به قرار زیر می باشد:
 نامه ای خطاب به مردم در تایید گزارش اخیر احمد شهید
انتشار گزارش اخیر احمد شهید نماینده سازمان ملل متحد در موضوع حقوق بشر پرونده ایران مصادف شد با دهم اکتبر یعنی روز همبستگی جهانی علیه مجازات اعدام.
 این گزارش دارای موضوعات متنوعی بوده ، از اعدامهای فله ای غیر انسانی و ضد کرامت بشر گرفته تا شکنجه و بازداشت در خیابانها و جلوگیری از حق حقوق شهروندی مردم و البته مسئولین حکومتی همچون گذشته با اعلام اینکه این گزارش سیاسی است و نه یک گزارش کارشناسی، شروع به جولان دادن در رسانه های متنوع و رنگارنگ تزویر و دروغ خود کردن، حال چند سوال مطرح است که ذهن هر انسان آزاد اندیشی را به چالش می کشد.
۱ـ اعدام های فله ای یک سال گذشته با کدام موازین حقوقی، انسانی و عرفی، تطابق دارد ؟
۲ـ طبق سخنان رئیس قوه قضاییه و سخنگوی خانوادگی ایشان در ارتباط با موضوعات حقوق بشر و اعدامها، گفته که شامل کسانی است که مواد مخدر جابجا می کنند، اعدام غلامرضا خسروی ، علی صارمی، فرزاد کمانگر، علی وکیلی ،شیرین علم هولی، هادی راشدی، هاشم شعبانی، خالد موسوی، حجت زمانی و مرگ های مشکوک چند سال گذشته ، علیرضا کرمی خیرآبادی، اکبر محمدی، میرفیاضی، عبدالرضا رجبی، افشین اسانلو، مهدی زالیه، امیر حشمت ساران و ده ها و صدها زندانی دیگر که تحت شکنجه های قرون وسطایی دستگاه سرکوب گر رژیم کشته و اعدام شده اند آیا گزارش سیاسی و یا سیاه نمایی علیه رژیم است ؟ صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی از جمله ارژنگ داودی با کدام قانون انسانی سازگاری دارد؟
۳ـ جلوگیری از درمان زندانیان بیمار و تحت شکنجه قراردادن آنها و وصول پول درمانی از خانواده زندانیان در کدام منشور انسانی نوشته شده است ؟
۴ـ قتل ستار بهشتی در زیر شکنجه و بایگانی پرونده او بر پایه کدام اصول قانونی صورت گرفت؟
۵ـ پرونده سازی در زندانها بر علیه زندانیان سیاسی، تبعید، شکنجه و جلوگیری از ورود کوچکترین امکانات روزمره زندگی زندانی و حتی دارو و نگهداری زندانیان به صورت طولانی در انفرادی و همچنین انتقال زندانیان سیاسی به بندهای معمولی و نگهداری در کنار زندانیان روانی و هپاتیتی و دارای بیماری ایدز
۶ـ ایجاد دادگاههای فرمایشی چند دقیقه و صدور احکام ظالمانه و غیرانسانی و مغایر با اعلامیه جهانی (حبس ابد ، حبس ۱۰ ، ۱۵، ۲۰ سال و شلاق ) و تحت فشار قرار دادن خانواده های زندانیان مطابق کدام قانون است؟
۷ـ اگر ادعا دارید که دستگاه قضاییه و احکام صادر برای زندانیان منصفانه، قانونی و بدون شائبه است دقایقی از محاکمات زندانیان را در همین به اصطلاح رسانه ملی خود پخش کنید.
۸ ـ دستگیری وکلای زندانیان سیاسی ، پرونده سازی علیه آنها، و اجازه ندادن به وکلا برای ورود به پرونده زندانیان سیاسی و جلوگیری از ملاقات زندانی و وکیل مطابق چه قانونی است ؟
در آخر ما اعتقاد داریم  که گزارش ویژه ۳۶ صفحه ای آقای دکتر احمد شهید تنها بخش کوچکی از ویترین  جنایات پنهان و عیان حکومت ولایت فقیه بوده .
بنابراین ما زندانیان سیاسی ضمن تایید این گزارش ، از  سازمان ملل می خواهیم که موضوعات پرونده حقوق بشر را مستقل از موضوعات دیگر مثل موضوع هسته ای و تروریسم دولتی در دستور کار قرار دهد.
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر
مهر ماه ۱۳۹۳
محمد امیرخیزی، ماشاءالله حائری، خالد حردانی، افشین حیرتیان، ابوالقاسم فولادوند، حشمت الله طبرزدی، صالح کهندل، محمد علی منصوری، رضا منفرد


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193




 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: