۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

انتقال یک زندانی فلج به سلول انفرادی و اعتصاب غذای وی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال یک زندانی که نیمی از بدن وی بدلیل سکته مغزی  دچار فلج شده است  به سلولهای انفرادی زندان مرکزی زاهدان و اعتصاب غذای وی در اعتراض به این رفتار غیر انسانی
  زندانی مسعود نارویی حدودا ۲۷ ساله بیش از ۳ سال است که در بند ۶ زندان مرکزی زاهدان  زندانی می باشد.نیمی از بدن وی  در اثر سکته مغزی دچار فلج شده است . این زندانی روز شنبه ۳ مهر ماه جهت درمان به بهداری زندان مراجعه نمود اما یوسفی رئیس بهداری زندان که خود فاقد هر گونه تجربه پزشکی و درمانی است  از درمان این زندانی توسط پزشک بهداری امتناع ورزید و با وی برخوردی وحشیانه و غیر انسانی داشت.این زندانی نسبت به این رفتار غیر انسانی یوسفی  اعتراض نمود . این مسئله منجر به دستور انتقال او به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان گردید   این در حالیست که این زندانی بدلیل فلج شدن نیمی از بدن  قادر به حرکت نبوده و از انجام کارهای شخصی  خویش ناتوان است  و کارهای شخصی خود را با کمک سایر همبندیانش انجام می دهد.
زندانی مسعود نارویی در اعتراض به رفتارها و شرایط غیر انسانی با وجود بیماری دست به اعتصاب غذا زده است که جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی علیه زندانیان بیمار را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای پایان دادن به شکنجه ها علیه زندانیان بخصوص زندانیان بیمار در زندانهای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ آبان۱۳۹۳ برابر با۲۷ اکتبر ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193پ



 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است



هیچ نظری موجود نیست: