۱۳۹۳ مهر ۱۰, پنجشنبه

وخامت حال زندانی سیاسی دهه ۶۰ وانتقال او به نقطه ای نامعلوم


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی که دچار سرطان پروستات می باشد وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید و پس از ساعتها تحمل درد و پس از اعتراض همبندیانش او را به نقطه نامعلومی منتقل کردند .
روز سه شنبه ۸ مهر ماه زندانی سیاسی دهه ۶۰ از اوایل صبح وضعیت جسی اش وخیم گردید و از دردهای طاقت فرسا رنج می برد اما پاسداربندها از انتقال او به مراکز درمانی  ممانعت می کردند . همبندیان او نسبت به عدم انتقال وی به مراکز درمانی اعتراض کردند اما این مسئله تا حوالی ساعت ۲۰:۰۰ ادامه یافت و بنابه به گفته پاسداربندها که در معرض اعتراض شدید همبندیان او قرار داشتند، مسئولین بالا مانع انتقال او به بیمارستان می شوند. علی معزی حوالی ساعت ۱۸:۰۰ از شدت درد بیهوش گردید و پس از گذشت ۲ ساعت از بیهوشی وی و گسترش یافتن اعتراضات همبندیانش او را از زندان خارج و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در اثر شکنجه های طاقت فرسا و قرون وسطایی دهه ۶۰ از بیماری کلیوی و سایر بیماریها رنج می برد و قبل از آخرین دستگیری، او تحت درمان پزشکان متخصص جهت درمان سرطان پروستات قرار داشت که وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و از آن زمان تاکنون بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی می شوند .
در حال حاضر به دلیل عدم درمان جان وی در معرض خطر جدی قرار گرفته است .
یکی از شیوه های قرون وسطایی  و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی ، عدم درمان آنها است و در واقع شیوه زجرکش کردن آنها را بکار می برند که تا به حال چندین زندانی سیاسی بدین طریق به قتل رسیده اند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، عدم درمان زندانی سیاسی مبتلا به سرطان پروستات تا رساندن او به مرحله تقریبا غیر قابل برگشت را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ مهرماه۱۳۹۳ برابر با۲ اکتبر ۲۰۱۴




گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



   


 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: