۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

دامه عدم درمان یک زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی می باشد



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روزگذشته زندانی سیاسی ایرج محمدی پس از یک دوره طولانی  بیماری و عدم درمان و وخامت شدید حالش به یکی از بیمارستانهای زاهدان منتقل گردید و علیرغم تاکیدات ه پزشک معالج مبنی بر بستری شدن وی او را مجددا بدون توجه به تاکیدات پزشک فوق به زندان بازگرداندن..
روز شنبه ۱۹ اسفندماه ایرج محمدی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی زاهدان به دلیل وخامت شدید حالش و ادامه یافتن خونریزی داخلی همراه با بیش از ۹ پاسدار بند در حالیکه به هردو دستان وی دستبند زده شده  و هر کدام از آنها به پاسدار بند دیگری وصل شده بود و همچنین به پاهای او پابند زده شد بود.این رفتارهای قرون وسطای مامورین ولی فقیه در حالی صورت می گیرد که این زندانی در اثر شکنجه های طاقت فرسا مدت طولانی بیمار می باشد و به سختی قادر به راه رفتن است . این زندانی سیاسی با این حالت به یکی از بیمارستانهای زاهدان منتقل گردید.
در بیمارستان کادر درمانی نسبت به این رفتارهای غیر انسانی  اعتراض نمودند.و این رفتار مامورین ولی فقیه با زندانی که به سختی قادر به راه رفتن است باعث نفرت و انزجار شاهدین گردید.
پزشک متخصص پس از معاینه های اولیه به مامورین اعلام کرد که این زندانی سیاسی باید بلادرنگ بستری گردد اما پاسدار بندها بدون توجه به تجویز این پزشک معالج او را با آن شرایط وخیم به زندان باز گرداندن و او در سلول خود در شرایط حادی جسمی برها کردند.
وضعیت جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی بسیار حاد می باشد.وزن او تا حد زیادی کاهش یافته است.دچار ضعف شدید، لرزش دست،کاهش شدید زمان خواب و سرگیجه می باشد . او همچنین از بیماریهای حاد کلیوی و عصبی در اثر شکنجه های طاقت فرسا در بازداشتگاه  اطلاعات سپاه  رنج می برد.
پس از افشای نام دو تن از شکنجه گران اطلاعات سپاه پاسداران در بازداشتگاه مخفی ۸۱  رمضان به نام های جهانگیر نعمتی ازعناصر اطلاعاتی استان آذربایجان و شکنجه گر رضا حسن زاده ، آنها دستور قتل تدریجی وی را به کریم نوروزی دادستان نظامی ارمیه داده اند.نوروزی دستورات این دو شکنجه گر ضد بشر را به اجرا در می آورد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند و انتقام گیری شکنجه گران  فوق و نوروزی دادستان نظامی ارومیه به منظور قتل این زندانی سیاسی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰  اسفند ۹۱ برابر با ۱۰ مارس ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: