۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

ممانعت از درمان زندانی سیاسی دهه ۶۰ مبتلا به بیماری سرطان توسط دادستان ولی فقیه



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در شرایط حاد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان ولی فقیه مانع انتقال او به بیمارستان و درمان وی هستند.
اخیرا بیماری زندانی سیاسی علی معزی۵۹ ساله که از بیماری سرطان پروستات رنج می برد شدت یافته  و کلیه های وی دچار خونریزی شده است.اما باز جویان وزارت اطلاعات و بخصوص دادستان ولی فقیه عباس جعفری دولت آبادی که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد مانع انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند. زندانی سیاسی علی معزی قبل ازآخرین دستگیری ، تازه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و تحت  نظر یک متخصص  بود. پزشک متخصص وی آمپولهایی برای وی تجویز کرده بود تا سرطان پروستات وی را مهار نماید.
اما آخوندی با نام مستعار علوی که از مسئولین وزارت اطلاعات و شکنجه گر بند ۲۰۹ می باشد به منظور زجرکش کردن وی ، مانع تزریق آنها شد واین مسئله منجر به گسترش سرطان وی شده است.
از طرفی دیگر صلواتی معروف به قاضی مرگ نزدیک به ۶ ماه است که او را از ملاقات با خانواده اش محروم نموده است .علت این محرومیت عدم حضوراین زندانی سیاسی در دادگاه فرمایشی ولی فقیه که رئیس آن قاضی مرگ صلواتی است، می باشد.صلواتی قاضی مرگ  روز ۲۹ اسفند ماه بدون حضور آقای معزی در دادگاه بصورت غیابی او را محاکمه نمود و  اتهاماتی مانند محاربه و همچنین اتهاماتی که پیش از این علیه وی بکار برده بود و به خاطر آن چند سال در زندان بسر برد را دوباره تکرار نموده است.
زندانی سیاسی علی معزی اعلام نموده است که  دادگاه های فرمایشی ولی فقیه را به رسمیت نمی شناسد و به این دلیل تقاضای تجدید نظر  نخواهد کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می خواهد که پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی را به دادگاههای  بین المللی احاله دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۶  فروردین ۹۲ برابر با ۲۶مارس۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: