۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

وضعیت حاد جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی وممانعت از درمان وی توسط دادگاه ویژه روحانیت


بنابر گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وضعیت جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی در طی روزهای اخیر رو به وخامت گذاشته است اما دادگاه ویژه روحانیت مانع درمان این زندانی عقیدتی است.
طی  روزهای شنبه و یکشنبه،۱۵ و ۱۶ آبان ماه  آقای کاظمینی بروجردی در اثر درد شدید استخوان در ناحیه کمر و پاها دو بار به بهداری زندان اوین منتقل شدند. با توجه به عدم وجود امکانات درمانی مناسب در بهداری زندان اوین، بجای درمان جدی وی تنها به تزریق داروی تسکین دهند اکتفا نمودند و ایشان را مجددا به سلول خود بازگرداند. داروی تسکین دهند پس از مدت کوتاهی تاثیر خود را از دست میدهد و ایشان می بایست دردهای طاقت فرسایی را تمحل کنند.
از طرفی دیگر پزشک زندان  احتمال می دهد که آقای بروجردی دچار دیسک کمر شده باشد. آقای بروجردی که انتقال خود به بهداری داخل زندان را به دلیل ناکارآمد بودن امکانات درمانی نوعی تمسخر عملی می داند، طی نامه ای به دادسرای ویژه روحانیت خواستار بستری شدن در یک بیمارستان مجهز خارج از زندان شده است و آنها را مسئول مستقیم جان خود دانسته است، ولی متاسفانه مسئولین زندان و دادگاه ویژه روحانیت از انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری می کنند .
 وضعيت جسمي آقاي بروجردي به دليل عارضه استخواني به گونه ای است كه خانواده ايشان در ملاقات روز شنبه  ۱۵ آبان ماه  از دیدن شرایط وی شوكه شدند. این زندانی عقیدتی که به مدت ده سال محروم از درمان مناسب می باشد و همچنين تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار گرفته است، دچار بیماری های مختلف چون ناراحتی قلبی و تنفسی و پوکی استخوان شدید شده و ماه هاست که از عارضه استخوانی رنج می برد و به سختی راه می رود؛ با این حال تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با درمان این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است. 
آقای بروجردی که مدت زندان وی فروردین ماه به اتمام رسیده، بدون دلیل در زندان نگه داشته شده است. خانواده آقای کاظمینی بروجردی از همه نهادهای حقوق بشری درخواست کمک و رسیدگی به وضعیت این زندانی عقیدتی را دارند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط وی هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی که دروضعیت حاد جسمی بسر می برد را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی این زندانی عقیدتی است.
فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۸آبان٩٥ برابر با ۰۸ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: