۱۳۹۵ آذر ۱, دوشنبه

وضعیت وخیم یک زندانی در زندان بندرعباس


بنابه گزارش رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  یکی از بازاریان دستگیر شده ،در زندان بندرعباس در شرایط حاد جسمی بسر می برد .
زندانی رضا حسین علیزاده بازرگان متولد ۱۳۵۱ از ساکنین شهر ماکو  در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد و به زندان بندر عباس منتقل گردید. این زندانی روز چهارشنبه  ۲۶ آبان ماه حوالی ساعت ۱۷:۳۰  وضعیت جسمی اش به وخامت  گرایید بطوری که قادر به راه رفتن نبود و همبندیان او ،وی را بر روی دوش خود  به بهداری زندان بندر عباس منتقل می کنند.از آنجایی که بهداری زندان فاقد امکانات اولیه پزشکی برای درمان این زندانی  است و حتی برانکاردی برای جابجایی بیماران ندارد ،زندانیان همبند وی ،او را مجددا بر روی دوششان  تا درب زندان حمل نمودند و این زندانی به بیمارستان محمدی بند رعباس منتقل گردید.
بنابه گفته پزشکان بیمارستان زندانی رضا حسین علیزاده بازرگان دچار سکته مغزی شده است.این زندانی پیش از این عمل جراحی باز قلب انجام داده است.
زندانی رضا حسین علیزاده بازرگان بطور قانونی پوشاک وارد کشورکرده بود و تمامی عوارض و گمرکی آن را هنگام ترخیص در گمرگ بندرعباس پرداخت نموده است و با اوراق ترخیص پوشاک از گمرک ، به مقصد تهران عازم بود اما توسط اطلاعات سپاه پاسداران  دستگیر و شعبه ۳ بازپرسی کاخ سفید بندرعباس منتقل می گردد و توسط فردی به نام بهرامی نژاد بازپرس شعبه ۳ که از عوامل اطلاعات سپاه می باشد به ۲ ماه بازداشت موقت محکوم  و به زندان بندرعباس منتقل می شود.
در حال حاضر نزدیک به ۲۰ نفر که کالا از خارج از کشوربطور قانونی  وارد کشور نموده اند و مدارک ترخیص کالا از گمرک بندرعباس را دارند در بازداشت موقت بسر می برند و بازپرس شعبه ۳  بهرامی نژاد آنان را به اتهام قاچاق و جرایم سازمان یافته بلاتکلیف در زندان نگه می دارد.
شرایط زندان بندرعباس غیر انسانی است و زندانیان تا زمانیکه در آستانه مرگ قرار نگیرند به بیمارستان منتقل نمی شوند.
اطلاعات سپاه پاسداران که اسکله های خصوصی برای قاچاق گسترده کالا را در دست دارد  برای رد گم کردن اقدام به بازداشت افرادی می کند که با وارد کردن قانونی کالا به کشورامرار معاش می کنند  و علیرغم داشتن برگه های ترخیص کالا از گمرگ آنها را تحت عنوان قاچاقچی  و جرایم سازمان یافته دستگیر و در حالت بلاتکلیفی  در زندان نگه می دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری وارد کنندگان قانونی کالاهای جزیی و نگه داشتن آنها در حالت بلاتکلیفی در  زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به نقض حقوق مردم ایران توسط آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم است.


فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲ آذر٩٥ برابر با ۲۱ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحددر امور ایران
سازمان عفو بین الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: