۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

انتقال مولوی نور الدین کاشانی بعد از چند سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان به دادگاه ویژه روحانیت مشهد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »انتقال مولوی نورالدین کاشانی همراه با ۲ زندانی دیگر به زندان مشهد به منظور محاکمه آنها در دادگاه ویژه روحانیت ،
روز دوشنبه ۹ آذر ماه روحانی اهل سنت نور الدین کاشانی همراه با ۲ زندانی دیگر به نام های خیر الله قنبر زهی و عین الله قنبر زهی از بند ۴ زندان زاهدان به زندان مشهد منتقل شدند . بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند که روحانی اهل سنت مولوی نور الدین کاشانی را در دادگاه ویژه روحانیت بعد از بیش از ۲ سال بلاتکلیفی مورد محاکمه قرار دهند .
روحانی زندانی اهل سنت مولوی نور الدین کاشانی حدودا ۴۵ ساله و در مرداد ماه  سال ۱۳۹۲ در شهر زاهدان با یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر  و به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل گردید او به مدت ۶ ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات سپاه قرار داشت و بعد از آن به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل گردید و به مدت ۵ در آنجا تحت فشارهای غیر انسانی قرار داشت.
بازجویان اطلاعات سپاه او را مورد وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا وی را وادار به اعتراف علیه خود نمایند و از طرفی دیگر یکی از جوانان را تحت فشار و شکنجه وادار نموده اند تا علیه مولوی نورالدین کاشانی شهادت دروغ بدهد.
دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه که زیر نظر مستقیم آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم وی باشد و خود وی اعضای آن را تعیین و نصب می کند  این افراد به منظور سرکوب روحانیون معترض علیه سیاستهای ضدبشری آخوند علی خامنه ای  را دستگیر شکنجه و احکام سنگین و غیر انسانی علیه آنها صادر می کند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ، شکنجه ، پرونده سازی و بعد چند سال در حالت بلاتکلیفی نگه داشتن این روحانی اهل سنت و مورد محاکمه قرار دادن وی در دادگاه ویژه روحانیت که اعضای آنها ضد مذهب اهل سنت می باشند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام برای پایان دادن به سرکوب و اذیت و آزار هموطنان بلوچ اهل سنت و سایر مذاهب و اقوام در ایران است.
  
فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۰ آذر٩٥ برابر با ۳۰ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ويژه ادیان سازمان ملل متحد  
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: