۱۳۹۵ آذر ۴, پنجشنبه

نبود پزشک عمومی، دارو و قطع وسایل گرمایی زندان شرایط را برای زندانیان طاقت فرسا نموده است


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وضعیت بیماران زندان زاهدان به دلیل نبود پزشک عمومی و دارو حاد شده است.
چندین هفته است که پزشک بهداری زندان زاهدان به دلیل عدم پرداخت حقوقش، قرارداد خود را با زندان لغو نموده است و بهداری زندان عملا فاقد پزشک می باشد . همچنین در بهداری زندان دارویی وجود ندارد که به زندانیان بیمار داده شود این مسئله باعث شده است که وضعیت جسمی  زندانیان بیمار در زندان زاهدان حاد شود .
از طرفی دیگر با شروع فصل سرما هنوز هیچ وسیله گرمایشی در زندان وجود ندارد که زندانیان بی دفاع بتوانند خود را گرم کنند. این مسئله زندانیان را در شرایط بسیارحادی قرار داده است . اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند و در این فصل سرما فاقد لباس های گرم هستند و زندان نیز لباس آنها را تامین نمی کند و خانواده های زندانیان   باید برای آنها لباس تهیه کنند و از طرفی زندانبانان هنگام تحویل گرفتن لباسها از خانواده تعیین می کنند که کدام زندانی می تواند لباسهایی که خانواده اش برای او آورده است را داشته باشد و لباس بقیه زندانیان  توسط زندانبانان ضبط می گردد.زندانیانی که خانواده های آنها از اقشار فقیر جامعه می باشند قادر به تامین لباسهای آنها نیستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نبود حتی یک پزشک عمومی برای بیش از ۲۰۰۰ زندانی ، نبود دارو و وسایل گرمایی در فصل سرما که زندانیان بی دفاع را تحت فشارهای شدید غیر انسانی قرار داده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت آخوندها علیه مردم ایران است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۵ آذر٩٥ برابر با ۲۴ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: