۱۳۹۵ آبان ۱۱, سه‌شنبه

بازداشت پدری بدلیل شکایت از اطلاعات سپاه پاسداران که فرزند ۶ ساله اش را به قتل رسانده اند


بنابه گزارش رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازداشت یک پدر بدلیل پیگیری قتل فرزند ۶ ساله اش توسط نیروهای سپاه پاسداران.
زندانی عنایت الله نقیبی ۴۵ ساله از اهالی روستای کوهک از توابع شهرستان سراوان در استان سیستان وبلوچستان نسبت به تیراندازی به اتومبیلش توسط نیروهای سپاه پاسداران که منجر به قتل فرزند ۶ ساله اش و زخمی شدن خود گردید اقدام به شکایت کرده و خواهان رسیدگی به شکایتش می شود.  اما ماموران اطلاعات سپاه او را تحت فشار قرار می دهند که شکایت خود را پس بگیرد و رضایت دهد در غیر اینصورت او را بازداشت خواهند که نهایتا به دلیل اصرار وی  بر رسیدگی حقوقی به پرونده قتل فرزندش ، اطلاعات سپاه پاسداران او را دستگیر و به زندان زاهدان منتقل می کند و آزادی او را منوط به پس گرفتن شکایتش می کند.
زندانی عنایت الله نقیبی  حدودا ۱۰ ماه پیش همراه با فرزندش عدنان نقیبی ۶ ساله با اتومبیل خود در حال تردد بود . در نزدیکی ایست بازرسی سپاه پاسداران ماشین آنها خاموش می شود. نیروهای سپاه پاسداران ابتدا ماشین او را چک می کنند و به او اجازه عبور می دهند در آنجا ماشین وی خاموش می شود  و با کمک پاسدران و هل دادن ماشین نهایتا ماشین وی روشن می شود و او به مسیر خود ادامه می دهد اما بعد از طی مسافتی کوتاه، پاسداران بدون هیچ دلیلی ماشین او را هدف رگبار گلوله خویش قرار می هند که در اثر اصابت چندین گلوله فرزندش عدنان نقیبی ۶ ساله در دم به قتل می رسد و آقای نقیبی از ناحیه ران   مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و به بیمارستان منتقل می شود پس از درمان و خارج شدن از بیمارستان از پاسدارانی که بدون دلیل  ماشین او را هدف رگبار گلوله قرار داده که منجر به زخمی شدن خود و قتل  فرزند ۶ ساله اش شد شکایت می کند.
اطلاعات سپاه او را تحت فشار قرار می دهد که شکایت خود را پس بگیرد و رضایت بدهد اما آقای نقیبی حاضر به پس گرفتن شکایتش نمی شود . پس از آن اطلاعات سپاه او را تهدید به بازداشت می کند و نهایتا ۳ ماه پیش او را دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان سروان منتقل می کنند . او در طی این مدت مورد شکنجه روحی پاسداران قرار می گیرد تا از شکایت خود صرف نظر کند  . حدود ۲۴ روز است که او را به بند ۳ زندان زاهدان منتقل کرده اند .
فردی به نام شاه محمدی که از عوامل  اطلاعات سپاه می باشد و در حال حاضر بازپرس شعبه ۶ دادگاه انقلاب زاهدان می باشد به زندانی عنایت الله نقیبی می گوید تا زمانیکه که رضایت ندهی آزاد نخواهی شد و در زندان  خواهی ماند.این زندانی در حال حاضر در حالت بلاتکلیفی در زندان بسر می برد.
یکی ازپاسدارانی که آنها را هدف رگبار گلوله قرار داده است  پاسداری به نام مهدی فکوری  از اعضای سپاه پاسداران کرمان می باشد.این پاسدار بعد از این جنایت به شیراز منتقل شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بازداشت و تحت فشار روحی قرار دادن یک پدر تنها به جرم پیگیری حقوقی قتل فرزند ۶ ساله اش و زخمی کردن خود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۲آبان٩٥ برابر با ۰۱ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: