۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری یک دانشجوی هموطن عرب اهوازی

 
بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز مامورین اداره اطلاعات اهواز به منزل یکی از هموطنان عرب اهوازی یورش بردند و او را دستگیر  و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
روزشنبه ۲۹ آبان ماه حوالی ساعت ۰۶:۰۰ صبح مامورین وزارت اطلاعات به منزل  دانشجوی هموطن عرب اهوازی حکیم مروانی فرزند حمید ۲۳ ساله از ساکنین  محله ملایشه  اهواز یورش بردند و او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. همچنین حین دستگیری وسایل شخصی او را مانند تلفن همراه و کامپیوتر را با خود بردند.
این یورش وحشیانه در حالی صورت گرفت که او و خانواده اش در استراحت بسر می بردند. خانواده این دانشجوی ربوده شده از محل و وضعیت نگهداری فرزند خویش بی اطلاع هستند .
مامورین وزارت اطلاعات در حین یورش به منازل شخصی مردم رفتارهایی وحشیانه و ضدبشری دارند و دائما آنها را موردتهدید و رفتارهای غیر انسانی  قرار می دهند. این دانشجوی زندانی با خطر جدی شکنجه های جسمی و روحی  برای گرفتن اعترافات دروغین به منظور پرونده سازی و صدور حکم غیر انسانی مواجه است.
خانواده این زندانی هنوز از علت دستگیری فرزندشان بی اطلاع هستند و در نگرانی فزاینده ای بسر می برند.
هموطنان عرب خوزستانی بطور مستمر مورد یورش ، دستگیری، شکنجه ، زندان توسط مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قرار دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به منزل مسکونی این خانواده و دستگیری فرزند آنها و انتقال او به نقطه نامعلوم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اعمال فشار بر رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به منظور پایان دادن به سرکوب اقوام ، ادیان و مذاهب ایرانی است .

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲۹ آبان٩٥ برابر با ۱۹ نوامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحددر امور ایران
سازمان عفو بین الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: