۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

آزادی تمامی دستگیر شدگان خاش که تحت عنوان تبليغات كذب حفر تونل دستگیر شده بودند


بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران " تمامی دستگیر شدگان شهرستان خاش که مدتی پیش با تبلیغات گسترده وزارت اطلاعات و رسانه های ولی فقیه آخوند علی خامنه ای تحت عنوان  گروه تروریستی و حفر تونل دستگیر شده بودند با عذر خواهی از آنان آزاد شدند.

روز پنجشنبه ۴ شهریور ماه ۷ تن از دستگیر شدگان شهرستان خاش که وزارت اطلاعات اعلام کرده بود که با حفر تونل قصد اقدامات تروریستی در مراکز دولتی رژیم را داشتند با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومان و تبرئه از اتهام حفر تونل آزاد شدند.اما ماموران اطلاعات سپاه برای خالی نبودن عریضه برای آنها به اتهام آسیب رساندن به محیط زیست پرونده سازی کردند .
اسامی زندانیانی که  ۴ شهریور ماه آزاد شدند به قرار زیر می باشد;
١-ـ مجيد ريگى ٢ـ سعيد ريگى ٣ـ حامد ريگى ٤ـ  مهدى ريگى ۵ـ بهروز ریگی ۶ ـ محمد ریگی ۷ـ مولوی ادریس ریگی
رسانه های دولتی ۳۱ تیر ماه  به نقل از فرماندار شهرستان خاش با تبلیغات گسترده رسانه ای خویش اعلام کردند که گروهی تروریست  را دستگیر نموده اند که با حفر تونل قصد حمله به مراکز رژیم ولی فقیه در آن منطقه را داشتند.
در پى تحقيقات مختلف از قربانيان ، خانواده هاى آنها و منابع محلى مشخص شده است كه اين مسئله از اساس كذب محض بوده است.واقعيت امر اين است كه  تعدادى از اعضاى يك خانواده  و بستگان آنها تصور ميكردند كه در منزلشان گنج مى باشد و به اين منظور اقدام به حفر گودال در منزل نمودند . در پی آن  مامورين وزارت اطلاعات به منزل آنها يورش بردند تمامى كسانى كه در منزل بودند را دستگير و به اداره اطلاعات زاهدان منتقل و همزمان شروع به تبليغات گسترده و دروغين عليه آنها نمودند. بعد از چنين روز دو نفر از آنها آزاد شدند و ۷ تن دیگر به زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

هموطنان بلوچ ما در این مناطق به طور دائم مورد یورش نیروهای سرکوبگر اطلاعات سپاه ، سپاه تروریستی قدس و ماموران وزارت اطلاعات قرار می گیرند و بدون دلیل مردم و بخصوص جوانان را دستگیر ، مورد شکنجه های وحشیانه قرار می دهند و با گرفتن اعتراف زیر شکنجه به احکام سنگین و قرون وسطایی محکوم می کنند و تا به حال تعداد بیشماری از آنها اعدام شده اند .

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران ، يورش وحشيانه به حريم خصوصى  اين خانواده ، دستگيرى ، انتقال به سلول انفرادى شكنجه گاه وزارت اطلاعات و اقدام به تبليغ سوء عليه آنها را محكوم ميكند و خواستار عذر خواهی مسئولین ولی فقیه آز آنان و خانواده های آنها و همچنین اعاده حیثیت از آنها و پرداخت غرامت بابت خسارتهای روحی ، جسمی و مالی است که به آنها وارد شده است .


فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۰۷شهریور٩٥ برابر با ١۲۸اوت ٢٠١٦

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران فقط با ذكر منبع مجاز است .

هیچ نظری موجود نیست: