۱۳۹۵ مرداد ۲۲, جمعه

تبليغات كذب عليه جوانان دستگير شده شهرستان خاش تحت عنوان حفر تونل

 
بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران " انتقال جوانان  دستگير شده به اتهام دروغين حفر تونل از شكنجه گاه اداره  اطلاعات  زاهدان  به بند ٣ زندان مركزى زاهدان .
رسانه هاى دولتى ٣١ تير ماه به نقل از فرماندار شهرستان خاش اعلام كردند كه ١٠ نفر  را كه در حال حفر تونل در منزلى بودند را دستگير نمودند.
در پى تحقيقات مختلف از قربانيان ، خانواده هاى آنها و منابع محلى مشخص شده است كه اين مسئله از اساس كذب محض بوده است.واقعيت امر اين است كه  تعدادى از اعضاى يك خانواده  و بستگان آنها تصور ميكردند كه در منزلشان گنج مى باشد و به اين منظور اقدام به حفر گودال در منزل نمودند . اما مامورين وزارت اطلاعات به منزل آنها يورش بردند تمامى كسانى كه در منزل بودند را دستگير و به اداره اطلاعات زاهدان منتقل و همزمان شروع به تبليغات گسترده و دروغين عليه آنها نمودند. بعد از چنين روز پنج نَفَر از آنها آزاد  شدند .
اما پنج نفر ديگر كه چهار نفر از آنها برادر ميباشند را بعد از نزديك به   ٢٠  روز بازداشت در اداره اطلاعات  به بند ٣ زندان زاهدان منتقل نمودند. سنين آنها  بين ٢٥ الى ٣٠  ميباشد در ميان دستگير شدگان مولوى ادريس ريگى مى باشد اسامى چهار برادر دستگير شده به قرار زير مى باشد : ١- مجيد ريگى ٢- سعيد ريگى ٣- حامد ريگى ٤ – مهدى ريگى
بازجويان وزارت  اطلاعات به ٥ نفر دستگير شده گفته اند كه شما بيگناه هستيد و اين اشتباه  فرماندار خاش و وزارت كشور است  كه به اين نحو خبر  را منتشر كرده اند ما در اين قضيه هيچ نقشى نداريم.
پنج زنداني هموطن بلوچ همچنان در وضعيت بلاتكليفى در زندان مركزى زاهدان بسر ميبرند .
فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران ، يورش وحشيانه به حريم خصوصى  اين خانواده ، دستگيرى ، انتقال به سلول انفرادى شكنجه گاه وزارت اطلاعات و اقدام به تبليغ سوء عليه آنها را محكوم ميكند و خواستار آزادي  فورى و بدون قيد و شرط آنها است  و همچنين خواستار دخالت كميسرعالي حقوق بشر برأى آزادى آنها است .


فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
٢٣مرداد٩٥ برابر با ١٢اوت ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران فقط با ذكر منبع مجاز است .

هیچ نظری موجود نیست: