۱۳۹۵ مرداد ۱۸, دوشنبه

وضعیت حاد جسمی ۲ زندانی تبعه پاکستان در زندان مرکزی زاهدان و عدم درمان آنها


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » عدم درمان ۲ زندانی تبعه پاکستان در زندان مرکزی زاهدان که در وضعیت حاد جسمی می باشند.

۲ زندانی تبعه پاکستان که در بند های ۵ و ۸  زندان مرکزی زاهدان زندانی هستند از درمان محروم هستند. یکی از این زندانیان محمد اخلاق احمد نام دارد ، ۲۸ ساله که از ۳ سال پیش در زندان مرکزی زاهدان زندانی است.ا و محکوم به اعدام می باشد  .وی حدودا ۲ سال است که از بیماری هپاتیت C رنج می برد و از آنجاییکه بهداری این زندان قادر به درمان وی نیست و با وجودیکه مدیر کل زنداهای استان سیستان و بلوچستان طی نامه ای اعلام نموده است که این زندانی باید به بیمارستان خارج از زندان جهت درمان اعزام شود اما یوسفی رئیس بهداری این زندان که فاقد هر گونه اطلاعات پزشکی است از اعزام این زندانی به بیمارستانهای خارج از زندان خودداری کرده و وی با وجود این بیماری مسری همچنان بدون درمان در زندان به حال خود رها شده است. از آنجاییکه این بیماری بسیار مسری است  در صورتیکه وی درمان نشود شانس ابتلاء سایر زندانیان به این بیماری بسیار زیاد است.
زندانی دیگر تبعه  پاکستان به نام  برکت شهنوازی۴۰ ساله  که ۹ سال است که در زندان مرکزی زاهدان بسر می برد .این زندانی حدود ۲ ماه پیش بدلیل افتادن از پله های زندان دچار شکستگی از ناحیه مچ پا می شود. اما بهداری زندان هیچ اقدامی جهت درمان وی و حتی گچ گرفتن پای وی نمی کند . این زندانی  قادر به راه رفتن نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیانی که از بیماری حاد رنج می برند و  در زندانهای ولی  فقیه آخوند علی خامنه ای به حال خود رها شده ند را به شدت محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری و عملی جهت درمان زندانیان بیمار  در زندانهای رژیم ولی فقیه آخوند  علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۹ مرداد ۹۵ برابر با ۹ اگوست ۲۰۱۶
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: