۱۳۹۵ مرداد ۱۴, پنجشنبه

اعدام جنایتکارانه و ضدبشری هموطنان اهل تسنن کرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کنیم


روز دوشنبه   ۱۱ مرداد ماه حوالی ساعت ۱۹:۰۰ غروب   حدودا ۳۶ زندانی اهل سنت هموطن  کرد  که در سالن ۱۰ بند ۴  زندان گوهردشت کرج زندانی بودند بدستور بازجویان وزارت اطلاعات بطور نگهانی با یورش گارد زندان بطور وحشیانه از بندهای خویش خارج و به سلولهای انفرادی منتقل شدند و روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه حداقل ۲۰ نفر از آنها اعدام شدند.
 رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت به خانواده های آنها حتی اجازه آخرین دیدار را نداد و آنها را بدون دیدار آخر با خانواده شان اعدام نمود .
رژیم ولی فقیه با واکنشهای گسترده داخلی و بین المللی روبرو بود،  چندین ساعت سکوتی مرگبار پیشه نمود واز اعلام رسمی اعدام آنها خوداری کرد . پس از سکوت چندین ساعته از طرف دادگاه انقلاب کردستان با صدور بیانیه ای که در آن  اتهامات متعددی را بیان نموده بود سعی داشت  با این اتهامات ساختگی و دروغین جنایت مرتکب شده را توجیه نماید .
در طی دورانی که این زندانیان  در زندان بسر می بردند و با ما در تماس بودند تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد نمودند و بارها خواستار یک دادگاه علنی با حضور رسانه های آزاد و نمایندگان سازمانهای حقوق بشری  بودند. البته آنان بارها با انتشار ویدیو کلیپ چگونگی دستگیری خویش و شکنجه هایی که بر آنها روا داشته شده بود را بیان و اتهامات دروغین که به آنها نسبت داده شده بود را رد کرده اند.
موج نفرت عمومی داخلی  و  بین المللی  از کشتار جمعی هموطنان کرد اهل سنت به حدی بود که وزارت اطلاعات سعی کرد با صدور اطلاعیه ای واقعیت جنایت مرتکب شده را وارونه جلوه دهد.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران کشتار جمعی ۲۰ زندانی اهل سنت هموطن کرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار تشکیل  یک  هیئت حقیقت یاب برای بررسی این  کشتار جمعی توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  و مورد تعقیب قرار دادن و مجازات آمرین و عاملین این جنایت است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ برابر ۴ اوت  ۲۰۱۶






www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

ا

هیچ نظری موجود نیست: