۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

آلودگی آب در روستاهای زابل مردم این روستاها را روانه بیمارستان کرد


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » آلودگی آب در چندین  روستای  زابل منجر به بیماری مردم این روستاها و بخصوص کودکان شده است.

 در طی چند روز اخیر آب آشامیدنی چندین روستا در زابل دچار آلودگی شدید شده است که منجر به بیماری  تعداد زیادی از این روستاییان شده است . بخصوص کودکان این روستاها دچار بیماریهای مختلفی مانند بیماری گوارشی ،تهوع و استفراغ  شده اند. آبی که در لوله های این روستاها جاری است  بوی تعفن می دهد و کدر می باشد .
روستاهای زابل تا سالهای اخیر فاقد آب لوله کشی و تصفیه شده بود و بعد از لوله کشی آب به روستاها ، در روستای زهک یک تصفیه خانه تاسیس شد اما با وجود گرمای شدید این منطقه و نیاز مردم روستا به آب آشامیدنی مشخص شده است که آب منتقل شده به روستاها آلوده است و بوی تعفن می دهد. مردم روستاهای زهک، حسین آباد خواجه، شهرک گلخانی، ناصر اباد و زیفا  به بیماریهای گوارشی از جمله دل درد و تهوع و استفراغ دچار شده اند.
این روستاها فاقد هر گونه مراکز بهداشتی و درمانی هستند و مردم روستا که اکثرا کشاورز و از نظر مالی و اقتصادی در تنگنا  می باشند  مجبور هستند برای درمان بیماری ناشی از آلودگی آب   در  بیمارستان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنند.
روستاییان   برای تامین اب آشامیدنی خود باید  روزانه مسافت طولانی را تا زابل  طی کنند تا از منازل آشناهای خود آب آشامیدنی خود   را تامین  نمایند.
در حالیکه هموطنان ما در شهرهای سیستان و بلوچستان از داشتن آب آشامیدنی که از نیازهای اولیه حیات هر انسان است محروم هستند ، روزی نیست که مقامات بالا و  باندهای مختلف رژیم ولی فقیه سرقتهای میلیاردی همدیگر را افشا  نکنند و آخوند علی خامنه ای نیز ثروت مردم ایران را صرف اعمال تروریستی و سرکوب در داخل ایران و منطقه می کند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم روستا و ابتلا بسیاری از آنها به بیماریهای گوارشی را به شدت محکوم می کند و از عموم مردم ایران می خواهد که به دفاع از هموطنان خود در استان سیستان و بلوچستان برخیزند و به آخوندها ی ضدبشر اجازه ندهند که مردم و بخصوص کودکان را از نیازهای حیاتی اولیه محروم نمایند.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۴ شهریور٩٥ برابر با ۲۴اوت ٢٠١٦


Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران

هیچ نظری موجود نیست: