۱۳۹۴ دی ۱۳, یکشنبه

یورش وحشیانه و ضرب و شتم یکی از زندانیان سیاسی زندان اوین



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز یکی از زندانبانان ولی فقیه به یکی از زندانیان سیاسی بند ۸ یورش برد و وی را  مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار داد.
روز یکشنبه ۱۳ دی ماه حوالی ساعت ۱۱:۰۰  زندانی سیاسی آسو رستمی مورد یورش وحشیانه یکی از زندانبانان ولی فقیه به نام خزاعی افسر نگهبان بند ۸ زندان اوین قرارگرفت. وی با فحاشی و بطور فیزیکی به این زندانی سیاسی یورش برد که ابتدا با اعتراض شدید این زندانی سیاسی  و سپس با  اعتراض گسترده دیگرزندانیان سیاسی بند ۸ مواجه گردید.
پس از این یورش وحشیانه، زندانیان سیاسی بند ۸ تصمیم گرفتند که به طور دسته جمعی نسبت به رفتار خزاعی اعتراض و خواهان انتقال وی به بندی غیر از بند زندانیان سیاسی شوند. اما حوالی ساعت ۱۵:۳۰ تمامی زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین به نمازخانه بند ۸ فراخوانده شدند ، خزاعی در آنجا حضور یافت و نسبت به اعمال وحشیانه خود از تمامی زندانیان سیاسی عذر خواهی نمود و همچنین رئیس بند ۸ به زندانیان سیاسی قول داد که دیگر چنین بی احترامی نسبت به زندانیان سیاسی صورت نخواهد گرفت. در پی عذرخواهی این فرد زندانیان سیاسی به او این شانس را دادند که اعمال وحشیانه خودش را تغییر دهد در غیر این صورت اقدام به اعتراضات دیگری خواهند کرد.
زندانبان خزاعی از جمله کسانی بود که به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ و سایر بندها وحشیانه یورش برده بود و زندانیان سیاسی را مورد توهین و ضرب و شتم قرار داده بود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه و مورد ضرب و شتم قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خوستاراقدامات لازم برای ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندعلی خامنه ای و آخوندها همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ دی ۹۴برابر با۳ ژانویه ۲۰۱۶
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: