۱۳۹۴ بهمن ۴, یکشنبه

برگزاری مراسم گرامیداشت ۲ جانباخته راه آزادی مردم ایران در زندان اوین



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » برگزاری مراسم گرامیداشت ۲ جانباخته راه آزادی مردم ایران در زندان اوین توسط زندانیان سیاسی.
روز یکشنبه ۴ بهمن ماه تعداد کثیری از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت ۲ جان باخته راه آزادی مردم ایران جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی نمودند. جانباختگان راه آزادی مردم ایران جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی ۵ سال پیش در زندان اوین به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران و شرکت فعال در اعتراضات گسترده مردم ایران در سال ۱۳۸۸ توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای اعدام شدند.
این مراسم حوالی ساعت ۱۵:۳۰ در هواخوری زندان اوین با تجمع زندانیان سیاسی  بصورت ایستاده و منظم برگزار گردید. ابتدا زندانیان خاطرات خود را از آن دوران بیان کردند ، از استواری و پایداری این ۲ زندانی سیاسی تا آخرین لحظه و بخصوص لحظاتی که با همبندیان خود وداع می کردند و این که چگونه   استوار و با لبخند در حالیکه به همبندیان خود اطمینان می دادند که صبح آزادی مردم ایران بزودی فرا خواهد رسید، آنها را ترک کردند و بسوی میدان دار روانه شدند.
یکی از زندانیان سیاسی خلاصه ای از زندگینامه این ۲ زندانی را برای سایر زندانیان قرائت کرد. در پایان زندانیان سیاسی بصورت جمعی اقدام به سرودن ترانه مرغ سحر به یاد زنده یاد شهید راه آزادی محمد علی حاج آقایی که همیشه در زندان آن را می خواند نمودند. سپس زندانیان سیاسی به روان پاک این ۲ شهید راه آزادی و سایر شهدای راه آزادی مردم ایران و میهن ۳ بار درود فرستادند و حوالی ساعت ۰۰:۱۶ با کف زدن مراسم خود را به  پایان رساندند.
این مراسم گرامیداشت باعث تحت تاثیر قرار دادن زندانیان  عادی گردید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یاد و خاطره تمامی جانباختگان راه آزادی مردم ایران را گرامی میدارد و خواهان محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایتهای علیه بشریت در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ بهمن ۹۴برابر با۲۴ ژانویه۲۰۱۶




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: