۱۳۹۴ بهمن ۶, سه‌شنبه

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین و گوهردشت در محکومیت پذیرش آخوند روحانی در فرانسه


بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین و زندان گوهردشت کرج خطاب به مردم فرانسه و ابراز انزجار نسبت به حضور آخوند شیاد روحانی در کشور فرانسه مهد حقوق بشر و دمکراسی  جهت انتشار در رسانه ها و اطلاع عموم اختصاصا در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است ، متن این بیانیه به قرار زیر است:
 
 خطاب به مردم و دولت فرانسه،
اخبار حاکی است که شما حسن روحانی .........دیکتاتور مردم ایران را نمایندگی نمی کند. رژیمی که برای ایجاد رعب و وحشت در مردم، در ۲ سال اخیر بیش از ۲۰۰۰ اعدام در کارنامه خود دارد. حقوق بشر و آزادی های اساسی را به رسمیت نمی شناسد ، به دستگیری، سرکوب و شکنجه همچنان ادامه می دهد .
 در ایران ما بسیاری از زندانیان سیاسی از قبیل فعالان حقوق بشری ، مدافعان حقوق زنان و کودکان ، معلمان، فعالان کارگری ، نویسندگان ، هنرمندان، وکلا و سایر مجاهدان و مبارزان و دیگر اندیشان و دیگر مذهبان سالهاست که در حبس اند. و عده ای از آنها به بیماریهای متعدد در کنج زندانهایی با تراکم چند برابر ظرفیت، بدون درمان رها شده اند. بسیاری از زندانیان سیاسی نیز با حبس های سنگین به صورت پراکنده در زندانهای  نقاط بد آب و هوا به صورت تبعید در زندان بسر می برند. بسیاری از محکومین دیگر نیز با وثیقه های سنگین در انتظار اجرای حکم اند. مردم ایران در زیر فشارهای اقتصادی و فقر و بیکاری و اختناق دست و پا می زنند. آمارهای رو به رشد کودکان کار و خیابان وجدان انسان را به درد می آورد.
مردم شریف فرانسه،
ما نمی توانیم تاسف شدید خود را از پذیرش ملایان حاکم بر ایران بیان نکنیم. در کشور شما که مهد آزادی و دمکراسی شناخته شده است نباید جایی برای شیادی امثال روحانی در نظر گرفته شود.
با آروزهای خیر در جهت آزادی، دمکراسی و حقوق بشر

زندانیان سیاسی امیر امیر قلی، علی معزی، بند ۸ زندان اوین.
زندانی سیاسی سعید شیرزاد زندان گوهردشت کرج
 بهمن ۱۳۹۴







www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: