۱۳۹۴ بهمن ۱, پنجشنبه

وضعیت حاد جسمی روحانی زندانی آقای کاظمینی و ممانعت از درمان وی توسط زندانبان ولی فقیه


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران » وضعیت  جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی حاد می باشد اما دادگاه ویژه روحانیت (سرکوب روحانیون مخالف ولی فقیه ) مانع درمان وی هستند.
  روز سه شنبه  29 دی 1394 زندانی عقیدتی آقای سید حسين كاظميني بروجردی به علت ناراحتی شدید گوارشی ناشی از ویروس یا مسمومیت احتمالی، به بهداری زندان اوین منتقل شد. ولی به دلیل محرومیت این زندانی از حق درمان، زندانبان ولی فقیه وی را بدون تجویز دارو و رسیدگی مناسب، به سلول خود برگرداندند. وخامت وضعیت جسمی این زندانی تا حدی بوده که روز بعد، چهارشنبه 30 دی، ایشان در اثر سرگیجه شدید از پله ها سقوط کرده و از ناحیه کمر و پا آسیب دیده است، با این حال مقامات رژیم همواره در راستای ممانعت از درمان این زندانی، از رسیدگی پزشکی و بستری ساختن وی در یک بیمارستان خارج از زندان خودداری می کنند.
 این در حالی است که علیرغم پی گیری های گزارشگران ویژه سازمان ملل و بیانیه های سازمان های مدافع حقوق بشر به ویژه عفو بین الملل که تاکید بر لزوم مراقبت پزشکی و درمانی این زندانی دارد،  تاکنون هیچ گونه رسیدگی جدی و توجهی به وضعیت ایشان نشده و این زندانی همچنان از بیماری های متعدد رنج می برد. مقامات زندان اوین وهمچنین مسئولین دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه هیچ‌گونه پاسخی به مراجعات مکرر خانواده این زندانی و درخواست آن‌ها برای انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان نداده‌اند.
فشارهای غیرانسانی و عدم درمان این زندانی عقیدتی که توسط دادگاه ویژه روحانیت به منظور تحت فشار قرار دادن وی به اجرا گذاشته می‌شود، به دستورشخص آخوند علی خامنه ای صورت می‌گیرد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به خطری جدی  که جان این روحانی دربند را تهدید می‌کند هشدار می‌دهد و از کمیساریای عالی حقوق بشرسازمان ملل درامورایران و سایر مراجع بین‌المللی می‌خواهند نسبت به دخالت برای نجات جان این زندانی سیاسی-عقیدتی و پایان دادن به فشارها علیه وی اقدام عاجل به عمل آورند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ بهمن ۹۴برابر با۲۱ ژانویه ۲۰۱۶
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: