۱۳۹۴ بهمن ۲, جمعه

بازجویان وزارت اطلاعات مستمرا خانوداه های شرکت کننده در جشن شب یلدا را احضار و تهدید می کند


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » خانواده هایی که  شب یلدا   در تهران کنار هم جمع شده بودند  و جشن این شب را برگزار می کردند   توسط بازجویان وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار می گیرند .
روز شنبه ۳ بهمن ماه خانم دینا  کریمی ۵۸ ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ و همچنین به دلیل شرکت در مراسم گرامیداشت شهید راه آزادی مردم ایران علی صارمی دستگیر و ماه ها در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود همراه با همسرش حسن عطارزاده  ۶۲ ساله و فرزندشان حنیف عطار زاده ۲۴ ساله به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات ولی فقیه احضار شده اند. احضار شدگان معمولا مورد بازجویی ،تحت فشار روحی  و مورد تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند.
تعدادی از خانواده ها جانباختگان راه آزادی مردم ایران ، زندانیان سیاسی دهه ۶۰ همراه با خانواده هایشان به منظور برگزاری جشن شب یلدا دور هم جمع شده بودند که مورد یورش وحشیانه  مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه قرار گرفتند حداقل ۳ نفر از آنها دستگیر شدند و وسایل شخصی سایر دستگیر شدگان مانند تلفن های همراه و کارت شناسایی آنها توسط ماموران یورش برنده ضبط و با خود برده شدند.
بازجویان وزارت اطلاعات از آن زمان تاکنون تقریبا هر هقته چند نفر از شرکت کنندگان را به ستاد پیگیری وابسته به وزارت اطلاعات  احضار و ساعتها مورد بازجویی و تهدید قرار می دهند و از بازگرداند وسایل شخصی آنها خوداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات به شرکت کنندگان در جشن شب یلدا ، دستگیری تعدادی از آنها و همچنین بردن وسایل شخصی سایر شرکت کنندگان مانند تلفن همراه و مدارک شخصی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب خانواده های جانباختگان راه آزادی، زندانیان سیاسی سابق و خانواده های آنها است  .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ بهمن ۹۴برابر با۲۲ ژانویه۲۰۱۶
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: