۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان کارون اهواز


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی زندان کارون اهواز با قرار دادن آنها در یک سلول با شرایط غیر انسانی .
طی هفته های گذشته زندانیان سیاسی زندان کارون اهواز که بیش از ۷۰ نفر می باشند و در بند ۸   زندانی بودند ،از این بند به بند ۶  منتقل شدند . بند ۶ این زندان  دارای یک سالن کوچک با فضای بسیار محدود  می باشد  و  امکانات اولیه آن بسیار محدود و فرسوده است.زندانیان به سختی می توانند دراین سالن استراحت کنند ، امکان تحرک از  آنها تقریبا سلب شده است و امکانات گرمایی آن بطور  محدود قابل استفاده می باشد .
 اندک سرویس بهداشتی موجود در این بند به دلیل فرسوده بودن تقریبا غیرقابل استقاده وهمچنین حمام ها دچار آب گرفتگی بوده و اکثرا  از آب گرم برخوردار نیست. زندانیان سیاسی برای استفاده از سرویسهای بهداشتی و استحمام  باید مدتها در صف منتظر باشند .
اکثر زندانیان محبوس در این بند ، زندانیان سیاسی هموطن عرب خوزستانی می باشند و در میان آنها  زندانیان سیاسی دیگری از جمله غلامحسین کعبی است که چندین هفته  در اعتراض به شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی این زندان دست به اعتصاب غذا زده  و مدتی پیش پس از رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.
به زندانیان سیاسی گفته شده است که قرار است بزودی آنها را به زندان جدیدی که اخیرا ساخته شده است و در جاده اهواز – اندیمشک قرار دارد منتقل شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تحت فشار قرار دادن ده ها زندانی سیاسی در زندان کارون اهواز را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر می خواهد که در مقابل جنایتهای قرون وسطایی که آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی در ایران  بصورت  سیتماتیک به اجرا درمی آورند سکوت نکرده و  برای پایان دادن به این جنایتها   خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و  آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ دی ۹۴برابر با۱۳ دسامبر۲۰۱۶
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: