۱۳۹۴ شهریور ۱۸, چهارشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به ۲ زندانی سیاسی و ضرب و شتم وحشیانه آنها

 

 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یورش وحشیانه  گارد ویژه به ۲ زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی زاهدان و انتقال آنها به بندی که محل نگهداری بیمارانی با بیماریهای مسری مانند سل و هپاتیت است .
روز سه شنبه ۱۷ شهریور ماه گارد ویژه زندان مرکزی زاهدان  با باتون به ۲ زندانی سیاسی تبعیدی ایرج محمدی و معلم زندانی محمد امین آگوشی یورش برده و آنها را آماج ضربات باتون های خود قرار دادند که در اثر این ضربات بدن آنها کبود گردید. سپس با دست بند ، پابند و چشم بند آنها را به بند ۵ زندان مرکزی زاهدان منتقل نمودند . آنها را در راهرو این بند جای داده اند و از هرگونه امکانات اولیه انسانی در این بند محروم می باشند  .
زندانی سیاسی ایرج محمدی و معلم زندانی محمد امین آگوشی   نزدیک به ۱ هفته در سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان زندانی بودند سپس آنها را  به بند ۶  که  معروف به بند ورودیها است منتقل نمودند .در این بند کسانی که تازه دستگیرشده  و هنوزبلاتکلیف هستند نگهداری می شوند.سپس آنها را به بند ۵ که محل نگهداری بیماران با بیماریهای مسری نظیر سل و هپاتیت است منتقل نمودند.
خسروی رئیس زندان مرکزی زاهدان خود شخصا دستور  ضرب و شتم و انتقال آنها  به بند ۵ زندان مرکزی زاهدان را داده است.
زندانیان سیاسی ایرج محمدی و محمد امین آگوشی ۸ سال است که در زندانهای مخفی وزارت اطلاعات ، زندان مرکزی ارومیه و زندان زاهدان زندانی می باشند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه گارد زندان به  ۲ زندانی سیاسی تبعیدی محبوس و بی دفاع  و قرار دادن آنها در معرض باطون خود که منجر به کبود شدن بدن آنها گردید و انتقال آنها به بندی که زندانیان آن مبتلا به بیماری مسری می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ شهریور ۹۴برابر با۰۹ سپتامبر۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: