۱۳۹۴ شهریور ۲۹, یکشنبه

محروم کردن دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا برای اعزام به خارج از کشور


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بیش از ۱۱۰ دانشجو  که در کنکور بورس دکترای  اعزام به خارج از کشوروزارت علوم و تحقیقات قبول شده بودند  و در بین آنها دانشجویان رتبه های اول تا چهارم کنکور دکترای اعزام  به خارج  از کشور و فارغ التحصیلان برتر دانشگاههای دولتی می باشند اعزام آنها به خارج از کشور برای ادامه تحصیل  توسط اداره بورس امور دانشجویان رد شد.
بیش از ۱۱۰ دانشجوی دکترا از رشته های مختلف که سال گذشته درکنکور سراسری اعزام به خارج از کشور شرکت کرده  و پذیرفته شده بودند و در بین آنها دانشجویانی با رتبه های اول تا چهارم کنکور دکترا و فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها هستند پس از ۱ سال سردواندن اخیرا بصورت شفاهی به آنها گفته شد که مسئله اعزام آنها به خارج از کشور برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا منتفی می باشد.
 اسامی دانشجویان پذیرفته شده ،مهرماه سال   ۱۳۹۳  در رسانه ها و سایت سازمان سنجش کشور اعلام گردید . دانشجویان پذیرفته شده می بایست در طی ۱ سال مدرک قبولی زبان انگلیسی IELTS  را داشته باشند که اکثر دانشجویان موفق به اخذ آن با صرف هزینه های زیاد شدند  و همچنین می بایست در یکی از دانشگاههای کشور به عنوان عضو هیئت  علمی پذیرفته شده باشند. اما اکثر دانشگاهها که زیر نفوذ وزارت اطلاعات می باشند از پذیرفتن آنها با دلایل واهی مانند؛ درخواستتان رد شده،نیرو نمی خواهیم و غیره خوداری می کردند و در نهایت ادره بورس امور دانشجویان تمامی دانشجویان فوق را رد کرد.
در ضمن سال گذشته هنگامی که دانشجویان پذیرفته شده  برای پر کردن فرم  مشخصات فردی خود مراجعه می کردند اداره بورس امور دانشجویان از پذیرفتن فرم دختران مجرد خودداری کرده و به پسران  مجرد  گفته می شد تا شهریور ماه سال۱۳۹۴ باید متاهل شده باشند در غیر اینصورت اعزام آنها به خارج از کشور منتفی است.
دانشجویان نامبرده از رشته های مهندسی زلزله،مهندسی هوا فضا،زیست محیطی ،مهندسی نفت مخازن مهندسی سیستم انرژی ،لرزه شناسی،زمین شناسی نفت،سلولی مولکولی ، حقوق بین الملل عمومی،حقوق نفت و گاز و صدها رشته دیگر می باشند.
دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا در خارج از کشور ۲ شهریور ماه درمقابل اداره بورس دانشجویی تجمع کردند و خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند اما اداره بورس با وعده و وعیدهای دروغین سعی در متفرق کردن دانشجویان داشت.
از آنجایی که در رسانه های رژیم ولی فقیه اخبار اعزام آخوند زاده ها و عوامل وزارت اطلاعات ، سپاه  پاسداران از جناح احمدی نژادی پیش ازاین انتشار یافته بود، حال دولت آخوند روحانی سعی دارد دانشجویانی که صلاحیت و شایستگی خود را در آزمون سراسری اثبات نموده اند از تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور محروم کند و همچنان آخوند زاده ها و عوامل خود را که فاقد شایستگی و صلاحیت علمی هستند را اعزام  و از این طریق خلاقیتهای دانشجویان کار آمد و شایسته را هدر دهد . تعداد زیادی از آنها به دلیل عدم وابستگی به ارگانهای  رژیم ولی فقیه در حال حاضر بیکار می باشند.
در ضمن اسامی دانشجویان فوق در اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران محفوظ می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محروم کردن بیش از ۱۰۰ تن از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا که اکثر آنها از فارغ التحصیلان برتر دانشگاههای دولتی می باشند و اعزام آخوند زاده ها که فاقد صلاحیت و شایستگی علمی هستند را محکوم می کند و آن را گامی در از بین بردن استعدادهای علمی و زمینه سازی برای فرار مغزها به خارج از کشور می داند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ شهریور ۹۴برابر با۲۰ سپتامبر۲۰۱۵




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: