۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

اعتصاب غذای یک زندانی در اعتراض به ۵ سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان  در اعتراض به ۵ سال بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زد و زندانبانان ولی فقیه بلافاصله او را به سلول انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند.
روز دوشنبه ۲۳ شهریور ماه زندانی محمود احمدی در اعتراض به  ۵ سال بلاتکلیفی  در زندانهای زاهدان و زابل  و عدم رسیدگی حقوقی به پرونده وی دست به اعتصاب غذا زد. زندانبانان ولی فقیه بجای رسیدگی به خواسته های وی او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل نمودند.
زندانی محمود احمدی ۵ سال پیش دستگیر گردید و به مدت ۱ سال در سلولهای انفرادی اداره آگاهی برای گرفتن اعتراف  تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند.اما او حاضر به اعتراف به آنچه که مامورین آگاهی به وی دیکته می کردند نشد.
از طرفی چونکه علیه او هیچ مدرکی وجود ندارد پرونده وی هنوز به بازپرسی و دادگاه ارجاع داده نشده  است و در یک حالت بلاتکلیفی به مدت ۵ سال نگه داشته شده است.
این زندانی اعلام نموده است تا رسیدن به خواسته هایش که خارج شدن از بلاتکلیفی است به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نگه داشتن زندانیان در حالت بلاتکلیفی به مدت ۵ سال را محکوم می کند و خواستار رسیدگی به پرونده زندانیانی است که سالها در زندان بصورت بلاتکلیفی بسر می برند ، می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۵ شهریور ۹۴برابر با۱۵ سپتامبر۲۰۱۵


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: