۱۳۹۴ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

تهدید کشیش زندانی به شکنجه و پرونده سازی جدید توسط ماموران وزارت اطلاعات




بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  کشیش زندانی سعید عابدینی به اطلاعات زندان گوهردشت کرج منتقل  و تهدید  به شکنجه و  پرونده سازی جدید گردید .
روز سه شنبه ۳۱ شهریور ماه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ ظهر کشیش زندانی سعید عابدینی از سالن ۱۲ زندانیان سیاسی به اطلاعات زندان گوهردشت کرج منتقل گردید . و توسط ۲ تن از شکنجه گران زندان گوهردشت کرج تهدید به شکنجه و  پرونده سازی گردید .
شکنجه گر بحرینی رئیس اطلاعات زندان و شکنجه گری دیگری به نام مضارع که شوکر برقی در دست داشت , دائم آن را خاموش و روشن می کرد و بدین  وسیله  سعی در ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه کشیش زندانی می  نمود. مضارع  همچنین چند بار کشیش زندانی را تهدید به شکنجه نمود.
از ابتدای سال جاری شمسی  تا به حال کشیش زندانی بارها مورد اذیت و آزار زندانبانان قرار گرفته است  و یک بار او را به سلولهای انفرادی منتقل و  بیش از ۴ روز در آنجا نگهداری شد .
تهدید به پرونده سازی جدید و شکنجه روحی این کشیش زندانی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات می باشد که از طریق شعبه آنها تحت عنوان اطلاعات زندان به اجرا گذاشته می شود .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال کشیش زندانی به اطلاعات زندان و تهدید به شکنجه و پرونده سازی جدید علیه وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اذیت و آزار هموطنان مسیحی و سایر ادیان و مذاهب در ایران  خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به دستگیری، شکنجه، زندان،  صدور احکام سنگین و غیر انسانی به صرف اعتقاداتشان می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ شهریور ۹۴برابر با۲۲ سپتامبر۲۰۱۵


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: