۱۳۹۴ تیر ۱۴, یکشنبه

اعترضات گسترده کارگران آبیاری و نی بر شرکت نیشکر هفت تپه در مقابل مدیریت این شرکت

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تجمع و اعترضات گسترده کارگران نی بر و آبیاری شرکت نیشکر هفت تپه در مقابل دفتر مدیریت این شرکت در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه .
روز های شنبه ۱۳ تیر  و یکشنبه ۱۴ تیرماه کارگران  آبیاری و نی بر شرکت نیشکر هفت تپه  در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه  حقوق، عدم واریز بیمه  و نوع قراردادهایی که با کارگران بسته می شود در مقابل مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه دست به تجمع گسترده زدند و خواهان رسیدگی به خواسته های خویش شدند. مدیریت شرکت پس از ۲ روز سکوت  به کارگران قول داد که یک ماه حقوق آنها را در روزهای آینده  پرداخت خواهد کرد.
کارگران آبیاری و نی بر شرکت نیشکر هفت تپه ۴ ماه است که حقوق خویش را دریافت نکرده اند و در شرایط سخت معیشتی بسر می برند. همچنین حق بیمه آنها توسط شرکت پرداخت نشده است و کارگران محروم ناچار هستند که بصورت قراردادی مشغول به کار شوند  و از هر گونه امنیت  و مزایای شغل محروم هستند. پیمانکاران آنها از عناصر اطلاعاتی و سپاه پاسداران می باشند و هرگونه اعتراض کارگران به ضایع شدن حقوقشان با تهدید به بازداشت پاسخ داده می شود.
مدیر شرکت کشت و صنعت  نیشکر هفت تپه فردی به نام کاظمی است که بنابه گفته کارگران از عناصر سپاه پاسداران و همچنین حسینی رئیس حراست از عناصر وزارت اطلاعات می باشند . این ۲ فرد هرگونه حرکت اعتراضی کارگران را با تهدید به دستگیری واخراج پاسخ می دهند .
در حال حاضر در حدود ۵۰۰ نفر در بخش آبیاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مشغول به کار هستند و اکثر آنها بصورت قراردادی می باشند.
همچنین نزدیک به ۱۷۰۰ نفر کارگردر بخش نی بری این شرکت مشغول به کار هستند آنها معمولا تا ۱۵ اردیبهشت در این بخش مشغول به کار هستند و پس ازاین تاریخ تعدادی از آنها را در بخشهای دیگر شرکت به کار می گیرند و تعداد زیادی از آنها را اخراج می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق کارگران حمایت می کند و خواستار پرداخت بلادرنگ حقوق و مزایای آنها  و همچنین پایان دادن به قراردادهای بهره کشانه از کارگران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ تیر ۹۴برابر با۶ ژولای ۲۰۱۵


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: